بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: با در مدار قرار گرفتن این واحد بخار، می‌توان از سهم نیروگاه‌های آبی کم کرده و به حفظ ذخیره آب سدها کمک کرد.
کد خبر : ۱۸۲۲۱۸

به‌گزارش بورس نیوز، همایون حائری با اشاره به مشکلاتی که ممکن است با تاخیر در روند راه‌اندازی بخش بخار این نیروگاه در صنعت برق کشور ایجاد شود،‌ خاطرنشان کرد: با در مدار قرار گرفتن این واحد بخار، می‌توان از سهم نیروگاه‌های آبی کم کرده و به حفظ ذخیره آب سدها کمک کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش شبانه‌روزی همکاران نیروگاهی،‌ شرکت مپنا، کارفرمای این پروژه نیروگاهی،‌ تصریح کرد: کار احداث بخش بخار تقریبا پایان یافته و در ابتدای مراحل راه‌اندازی هستیم.

وی درباره افزایش میزان ظرفیت تولید برق در استان اصفهان گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای افزایش تولید برق در جنوب و شرق اصفهان با همکاری شرکت برق منطقه‌ای اصفهان و شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق اصفهان در حال انجام است تا نیاز این استان به برق را طی سال‌های آتی تامین نماید.

حائری همچنین بر بازسازی وضعیت سیستم خنک‌کننده نیروگاه اصفهان تاکید کرد و گفت: ضروری است تا قراردادی جهت بازطراحی این سیستم منعقد شود.

در ادامه سعید محسنی، مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان در جریان این بازدید گزارشی از وضعیت نیروگاه‌های منطقه اصفهان و مشخصات و ظرفیت نیروگاه‌ها و وضعیت تامین آب نیروگاه اصفهان و قرارداد با تصفیه‌خانه پساب اصفهان ارائه کرد.

رسول موسی الرضایی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان نیز در خصوص وضعیت پیک شبکه در سال جاری و سال گذشته اظهار داشت: حدود 5200 مگاوات پیک مصرف منطقه است که با توجه به مشکلات تامین آب برای نیروگاه بخاری اصفهان، تراز تولید منطقه 600 مگاوات منفی است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر