بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی با اشاره به بازگشت تحریمها علیه ایران در روز 13 آبان تاکید کرد، تحریمهای بیشتری را علیه ایران وضع خواهیم کرد.
کد خبر : ۱۸۲۲۶۸
یه گزارش بورس نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه گفت که تحریمهای ایران روز 5 نوامبر به مرحله اجرا در خواهد آمد؛ هر تحریمی که ابتدائا وضع کرده بودیم و به خاطر توافق هسته‌ای لغو شده بود بازخواهد گشت.

وی در ادامه تاکید کرد که تحریمهای بیشتری را علیه تهران به منظور آنچه مقابله با ساخت کشنده ترین سلاحهای جهان از سوی ایران خوانده، وضع خواهد کرد.

ترامپ گفت: این تحریمها با تحریمهای جدید همراه خواهد شد تا طیف بیشتری از رفتارهای ایران را مورد ملاحظه قرار دهد.

وی در سخنرانی خود در سی و پنجمین سالگرد حمله به مقر تفنگداران دریایی آمریکا گفت: ما به کشورهای پیشرو حامی تروریسم اجازه نمی‌دهیم دست به توسعه سلاح‌های کشنده بزنند. این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

اظهارات ترامپ درحالی بیان شد که وی دستورالعمل تازه ای را با هدف تحریم حزب الله لبنان به امضا رساند.

رییس‌جمهور آمریکا با متهم کردن حزب‌الله به بمب‌گذاری در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت در سال ۱۹۸۳، گفت طرحی را برای افزایش تحریم‌ها علیه این گروه امضا کرده است.

در سال 1983 انفجاری در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت رخ داد که طی آن 241 نظامی این کشور کشته شدند. ایران هرگونه مداخله در این حادثه را رد کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که کشورش دسترسی حزب‌الله را به منابع مالی قطع خواهد کرد.   

ترامپ همچنین ایران را به مشارکت در این بمب‌گذاری متهم کرد. او گفت: «این حمله توسط حزب‌الله انجام شد که ایران در تأمین مالی آن یک سال قبل‌تر نقش محوری داشت. اگر نشنیده‌اید بگویم که داریم کارهای زیادی علیه ایران انجام می‌دهیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر ادعایی بدون سند که در اکثر سخنرانی‌هایش بیان کرده را تکرار کرد و مدعی شد ایران بعد از روی کار آمدن او به کشوری کاملاً متفاوت تبدیل شده است.

او گفت: «آنها دیگر آن کشور سابق که من روی کار آمدم نیستند. وقتی من روی کار آمدم آنها چشم به مدیترانه داشتند. می‌خواستند همه جا را بگیرند. حالا فقط می‌خواهند بمانند.»

اظهارت ترامپ درباره تحریمهای شدید علیه ایران درحالی مطرح شده است که روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز پنج شنبه گفته بود مقام‌های دولت ترامپ در حال بحث بر سر این هستند که تا چه اندازه کشورهای اروپایی را برای خارج کردن ایران از سامانه «سوئیفت» تحت فشار قرار دهند.

این روزنامه گفته که مقامات امنیتی کاخ سفید در زمینه شدت تحریمها علیه ایران دچار اختلاف داخلی هستند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر