بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
شاخص اس‌اندپی۵۰۰ در پایان معاملات روز جمعه، با اتمام یک هفته پرنوسان برای وال‌استریت، با تداوم افت شدید سهام تکنولوژی و اینترنت، در پایین‌ترین سطح خود از اوایل می تا کنون بسته شد.
کد خبر : ۱۸۲۳۱۷
به گزارش بورس نیوز، در پایان معاملات روز جمعه، با به انتها رسیدن یک هفته پرنوسان برای وال‌استریت، با تداوم افت شدید سهام تکنولوژی و اینترنت، اس‌اندپی۵۰۰ در پایین‌ترین سطح خود از اوایل می تا کنون بسته شد.

در طول جلسه معاملاتی دیروز، شاخص اس‌اندپی۵۰۰ بیش از ۱۰ درصد نسبت به رکورد همیشگی ۲۰ سپتامبر خود، سقوط کرد اما در انتها مقداری از افت‌های خود را جبران کرد و در سطح بالاتری بسته شد. بسته شدن در سطح ۱۰ درصد پایین‌تر از رکورد همیشگی، تایید می‌کرد که سهام در وضعیت سقوط اصلاحی قرار دارند.

شاخص نزدک که پیش از این در طول معاملات این هفته تایید شده بود که در وضعیت سقوط اصلاحی قرار دارد، بیشترین افت هفتگی خود از ۲۳ مارو تا کنون را ثبت کرد.

پنح‌شنبه شب، با انتشار نتایج عملکرد ناامیدکننده از سوی آلفابت و آمازون، دو سهامی که به شکل‌گیری روند سود ۱۰ ساله بازارهای سهام کمک کرده بودند، باعث آغاز سقوط سنگین وال‌استریت شد و انتشار داده‌های دیگر را که نشان می‌داد اقتصاد آمریکا با سرعتی مناسب به رشد خود ادامه می‌دهد، را در سایه قرار داد.

ارنستو راموس، مدیر صندوق سهام در مدیریت جهانی سهام بی‌ام‌او، می‌گوید: همه چیز با اعلام گزارشات درآمدهای ربع سالانه شرکت‌ها آغاز شده است. وقتی نتایج عملکرد در بخش تکنولوژی ضعیف باشند شما روز بدی در بازار سهام خواهید داشت، چراکه ارزش‌گذاری‌ها بسیار بالاتر از حد بوده‌اند.

او و سایر مدیران مالی معتقدند در ادامه فصل اعلام درآمدهای آمریکا و پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در ۶ نوامبر، شاهد نوسانات بیشتری در بازارها خواهیم بود.

سهام آلفابت گوگل، پس از این‌که نتایج عملکرد ربع سال سوم آن کمتر از حد انتظار اعلام شد، ۵.۶ درصد سقوط کرد اما در ادامه بهبود یافت و سقوط خود را به ۱.۸ درصد کاهش داد.

آمازون هم پس از این که به مقدار فروش ربع سالانه تخمین‌زده شده خود نرسید، بدترین عملکرد روزانه خود از اکتبر ۲۰۱۴ تا کنون را ثبت کرد و با سقوط سنگین ۷.۸ درصدی روبرو شد.

میانگین صنعتی داوجونز، ۲۹۶.۲۴ واحد یا ۱.۱۹ درصد سقوط کرد و در ۲۴۶۸۸.۳۱ واحد به کار خود پایان داد.

اس‌اندپی ۵۰۰ با از دست دادن ۴۶.۸۸ واحد یا ۱.۷۳ درصد، در سطح ۲۶۵۸.۶۹ واحد بسته شد.

کامپوزیت نزدک ۱۵۱.۱۲ واحد یا ۲.۰۷ درصد سقوط کرد و به ۷۱۶۷.۲۱ واحد رسید.

شاخص‌های داوجونز و اس‌اندپی ۵۰۰، هر دو از لحاظ سالانه دوباره به وضعیت منفی بازگشتند.

این هفته شاخص نزدک ۳.۸ درصد، داوجونز ۳ درصد و اس‌اندپی ۴ درصد، سقوط کردند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر