بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت سنگاپوری را به دلیل نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی تحریم کرد.
کد خبر : ۱۸۲۳۲۰
به گزارش بورس نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: شرکتی به نام "وی تیونگ" Wee Tiong Pte.Ltd و شرکت خدمات مدیریت کشتیرانی WT Marine Pte.Ltd به دلیل پولشویی به نفع کره شمالی، تحریم شدند.

پلیس سنگاپور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشور تعهدات خود را تحت تحریم‌های سازمان ملل به طور جدی اجرا می‌کند و اقدامات مناسب را براساس نتایج تحقیقات انجام خواهند داد.

پلیس سنگاپور اعلام کرد: تا زمان کامل شدن تحقیقات جزئیات بیشتری اعلام نخواهد شد.

جاشوا استنتون، یک وکیل آمریکایی که در تهیه پیش نویس تحریم‌ها علیه کره شمالی مشارکت داشته است، اعلام کرد: سنگاپور به صورت سنتی در اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی ضعیف اقدام کرده و یک پایگاه اصلی در قاچاق و پولشویی به نفع کره شمالی است.

هر دو شرکت نامبرده شده رئیس مشترک و هیات امنای یکسانی دارند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین یک شرکت سنگاپوری دیگر که آن نیز رئیسش با این دو شرکت یکسان است، در لیست تحریم‌های خود قرار داد و وزارت دادگستری آمریکا نام رئیس این شرکت‌ها را به نقض تحریم‌های سازمان ملل و به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا متهم کرد.

براساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا آن‌ها انتقال پول به کره شمالی را به صورت دستی و نقدی انجام می‌دادند.

براساس این تحریم‌ها هرگونه اموال رئیس این شرکت‌ها و متعلق به این موسسات در آمریکا مسدود شده است و آمریکایی‌ها از هرگونه معامله با آن‌ها منع شده‌اند.

با این حال یکی از مسئولان شرکت وی تیونگ در گفت و گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد، وی هیچ اطلاعی ندارد که چرا این شرکت‌ها متهم به نقض تحریم‌ها شده‌اند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر