بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
رئیس ستاد اربعین گفت: اگر هماهنگی‌های لازم برای اجرای طرح عرضه ارز در خاک عراق با این ستاد صورت می‌گرفت تا این اندازه شاهد بروز مشکلات برای تأمین ارز زائران نبودیم.
کد خبر : ۱۸۲۴۲۶
به گزارش بورس نیوز، رئیس ستاد مرکزی اربعین با تشکر از تلاش‌های بانک مرکزی و بانک ملی گفت: کم‌تجربگی و ناآشنایی با عراق موجب بروز مشکل در عرضه ارز برای زائران در خاک عراق شد.
حسین ذوالفقارین در مورد اشکالات به‌وجودآمده در مورد ارز گفت: تخفیف ارز داده‌شده از طرف بانک برای کاهش هزینه سفر زائران در اربعین بود.

او افزود: تفاوت نرخ هزینه سفر امسال در مقایسه با سال قبل 35 هزار تومان بود.

وی در مورد اینکه چرا گرفتن ارز در داخل کشور انجام نشد، گفت: باجه‌های دریافت ارز در خاک عراق برای جلوگیری از قاچاق و افزایش نرخ ارز بود.

ذوالفقاری در مورد همکاری جهادی بانک ملی و ستاد اربعین گفت: با همکاری بانک ملی و دولت عراق حتی برخی اماکن حشد الشعبی نیز در اختیار ستاد قرار گرفت.

او اضافه کرد: آنچه پیش آمد و مشکلات در مورد ارز تا کنون با آن مواجه نشده بودیم و تجربه‌ای جدید بود.

رئیس ستاد اربعین همچنین در مورد زمان باقی‌مانده برای ثبت‌نام زائران در سامانه سماح گفت: شنبه‌شب ثبت‌نام در سامانه سماح پایان یافت.

او گفت: از 20 هزار نفر ثبت‌نام‌شده در سامانه سماح 4 هزار نفر اتباع خارجی بوده‌اند.

ذوالفقاری با بیان اینکه مجوز تردد در مرز ایران مشکلی نداشت، گفت: بالغ بر 90 گیت در مرز ایران برای کنترل رفت و برگشت فعالیت می‌کنند.

رئیس ستاد اربعین در مورد اوج تردد در مرزهای کشور گفت: از یکشنبه روند رفت از مرزهای کشور افزایش خواهد داشت و یک روز پس از اربعین یعنی روز چهارشنبه نیز ازدحام بازگشت جمعیت خواهیم داشت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین همچنین گفت: در گفتگوهای انجام‌شده با طرف عراقی مشکلات کنترل زائران برطرف شده است.

حسین ذوالفقاری با بیان مشکلات انتقال حدود دو میلیون نفر از مرز در مدت بسیار محدود گفت: هرساله بر تجربیات ما افزوده می‌شود. امسال طوفان ناگهانی کمی مشکل ایجاد کرد که بلافاصله با همکاری گروه‌های مختلف سروسامان داده شد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های راه در عراق گنجایش ورود 2911 سواری و 2050 اتوبوس را ندارد گفت: طرف عراقی نسبت به جمهوری اسلامی ایران آمادگی ورود سیل مشتاق زائران تا این حد را نداشت.

وی افزود: در روزهای آینده باید 12 هزار دستگاه اتوبوس را به‌کار بگیریم تا زائران ما پس از مراسم اربعین معطل نمانند. عبور موقت (کاپوتاژ) خودروها به‌تنهایی مدیریت منسجمی را می‌طلبد.
مسعود خاتونی عضو هیئت مدیره بانک ملی تلویحاً با پذیرش گلایه ستاد اربعین گفت: محدودیت‌هایی که در خاک عراق وجود داشت موجب مشکلات در عرضه ارز زائران شد که ابتدا محدود به 51 باجه بود که با تلاش و پیگیری‌ها به 320 باجه افزایش یافت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر