بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

قراردادهای بلندمدت نفتی مانع خصوصی‌ها شد/ ترک بازار، تنها فرصت فروش نفت توسط بخش‌خصوصی

تفکر حاکم بر وزارت نفت، بر این پایه استوار است که خریداران نفتی تحت هیچ‌عنوانی قراردادهای بلندمدتی که به صورت اعتباری اقدام به خرید نفت کرده‌اند را برهم نمی‌زنند.
کد خبر : ۱۸۲۵۵۶

به گزارش بورس‌نیوز، طبق اعلامیه عرضه بورس‌ انرژی، فعالان و خریداران نفتی که زیر پرچم بخش‌خصوصی فعالیت می‌کنند می‌توانند متقاضی خرید نفت از بورس انرژی باشند و برای صادرات طلای سیاه نیز مانعی نخواهند داشت.

قراردادهای بلندمدت نفتی مانع خصوصی‌ها شد/ ترک بازار خریداران سنتی، فرصت استراتژیک برای فروش نفت بخش‌خصوصی

اما امروز در مصاحبه‌ای اعلام شد که بازارهای سنتی نفت برای وزارت نفت و شرکت ملی نفت کاملا محفوظ بوده و بخش خصوصی نمی‌تواند به این بازارها ورود کنند.

رضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران و رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت درباره عدم ورود خریداران خصوصی نفت به بازارهای سنتی کشور اظهارکرد: مشتریان سنتی که امروز به‌عنوان خریداران نفتی کشور به شمار می‌آیند بیش از 100 سال بوده که در لیست خریداران طلای سیاه وجود دارند و وزارت نفت قراردادهای بلندمدتی را با آنها به امضا رسانده است.

وی ادامه داد: تفکر حاکم بر وزارت نفت، بر این پایه استوار است که خریداران نفتی تحت هیچ‌عنوانی قراردادهای بلندمدتی که به صورت اعتباری اقدام به خرید نفت کرده‌اند را برهم نمی‌زنند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران درخصوص آنکه اگر خریداران نفت سنتی اقدام به ترک بازار ایران کنند، چه راهکاری باید پیاده‌سازی شود، تصریح کرد: هر زمانی که مدت زمان اعتبار قراردادهای بلندملت به اتمام برسد یا این قراردادها لغو شود، بخش‌خصوصی می‌تواند با ورود به این حوزه، نفت را به دیگر متقاضیان بازارهای سنتی بفروشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر