بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
مدیر عامل بورس انرژی با بیان اینکه هیچ پیش شرط یا محدودیت جدیدی برای فروش نفت از سوی بخش خصوصی به مقاصد فروش وجود ندارد، گفت: هفته آینده نیز محموله دیگری از نفت خام سبک ایران در این بازار روانه میز فروش رینگ بین الملل خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۲۵۷۴
به گزارش بورس نیوز، سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی، با رد هر گونه پیش شرط یا محدودیت جدیدی برای فروش نفت از سوی بخش خصوصی به مقاصد فروش گفت: چیزی به عنوان ممنوعیت صادرات نفت به مشتریان سنتی وزارت نفت برای خریداران بخش خصوصی این کالا از بورس انرژی مطرح نیست و مطابق با اطلاعیه عرضه، این خریداران می توانند به جز سرزمین‌های اشغالی فلسطین به تمام مقاصد فروش، نفت سبک ایران را صادر کنند.

اشاره این مقام مسئول به اظهارات روز گذشته سعید خوشرو مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران باز می‌گردد. مطابق با گزارش روابط عمومی وزارت نفت، خوشرو بعد از عرضه موفق نفت در بورس انرژی در جمع خبرنگاران گفته بود: «مقاصد فروش نفت از سوی بخش خصوصی آزاد گذاشته شده و آن‌ها می‌توانند به جز مشتریان سنتی، نفت خام ایران را به هر مقصدی صادر کنند». ساعتی بعد، خوشرو در مصاحبه با سایت شرکت ملی نفت ایران هم این اظهارات را تکرار کرده و گفته بود: «اعلام کردیم صادرات نفت به جز مشتریان سنتی که با آنها قرارداد مستقیم داریم، به دیگر مقاصد آزاد است».

با این وجود، حسینی با رد هر گونه تغییر در شرایط عرضه، چنین اظهاراتی را ناشی از اشتباه سهوی در تنظیم این مصاحبه ها و اخبار مرتبط با آن دانسته است.

این در حالی است که وبسایت روابط عمومی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران تا لحظه انتشار این خبر، اقدام به تصحیح اظهار نظر مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران نکرده اند.

سخنگوی بورس انرژی همچنین از عرضه محموله دیگر نفت خام سبک ایران از سوی شرکت ملی نفت ایران طی هفته آینده خبر داد و افزود: با وجود گمانه زنی‌های مختلف پیرامون خریداران محموله 280 هزار بشکه ای نفت خام در روز گذشته اما با توجه به لزوم رعایت حقوق مالکیت اشخاص و کدهای خرید، فهرست خریداران بطور محرمانه باقی خواهد ماند و افشا نخواهد شد.

مطابق با اطلاعیه عرضه نفت خام سبک ایران در بورس انرژی که ۲۳ مهرماه منتشر شد، مقصد حمل و فروش نفت خام سبک خریداری شده آزاد می باشد و صادرات به تمام کشورها به جز سرزمین اشغالی فلسطین مجاز است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر