بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) توان جایگزینی نفت ایران را ندارد و فعالان بازار جهانی نفت نیز می‌دانند که نبود ایران تاثیر خود را به سرعت بر این بازار می‌گذارد و قیمت‌ها را بیش از این بالا می‌برد که به تبع آن هزینه‌های خریداران نفت نیز افزایش می یابد.
کد خبر : ۱۸۲۷۷۳

به گزارش بورس نیوز، عبدالحمید خدری عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها توان به صفر رساندن صادرات نفت خام ایران را ندارند،گفت: زیرا در مقطعی این موضوع را مطرح کردند، اما به سرعت عقب‌نشینی کردند و نتوانستند به ادعاهای خود رنگ حقیقت ببخشند.

وی خاطرنشان کرد: ما در دوران هشت سال جنگ تحمیلی به هر نحوی نفت خود را به بازارهای جهانی صادر کردیم و تولید نفت متوقف نشد، در شرایط کنونی و با اعمال تحریم نیز نفت خود را تولید و صادر خواهیم کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با حذف نفت ایران از بازار جهانی، چین، هند، اروپا و حتی آمریکا با بحران جدی روبه‌رو می‌شود و جهان با افزایش شدید قیمت نفت مواجه خواهد شد.

خدری افزود: ایران این توانایی را دارد که نفت خود را بدون اجبار یا درخواست بفروشد، زیرا مشتریان نفت خام ایران همواره در دنیا وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز توان جایگزینی نفت ایران را ندارد، گفت: فعالان بازار جهانی نفت می‌دانند که نبود ایران تاثیر خود را به سرعت بر این بازار می‌گذارد و قیمت‌ها را بیش از این بالا می‌برد و هزینه‌های خریداران نفت را افزایش می‌دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر