بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
نماینده سابق ایران در اوپک با اشاره به معاف شدن ۸ کشور از تحریم نفتی ایران گفت: کشورهای صاحب نفت اعم از اوپکی و غیر اوپکی قادر به افزایش سطح تولید به میزان مورد انتظار جهت جایگزینی نفت ایران نیستند و آمریکایی ها نیز به این باور رسیده اند.
کد خبر : ۱۸۲۸۴۲
به گزارش بورس نیوز، محمد علی خطیبی افزود: این تولید کنندگان سرجمع طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی تنها موفق به افزایش سطح تولید به میزان 800 هزار بشکه در روز شدند.

وی ادامه داد: مجموع افزایش تولید نفت اعضای اوپک در مدت سه ماهه اخیر تنها 360 هزار بشکه در روز بوده این در حالیکه ایران روزانه دو میلیون و 800 هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر می کند.

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: تولیدکنندگان غیر اوپکی نیز در این بازه زمانی موفق به افزایش سطح تولید به میزان 300 تا 400 هزار بشکه در روز شدند.

وی افزود: کشورهای که قرار بود جایگزین نفت ایران شوند علی رغم اینکه گفته بودند بجای یک بشکه نفت ایران حاضرند دو بشکه نفت اضافه کنند پس از چند ماه برای همگان به وضوح مشخص شد که توانایی این کار را ندارند.

خطیبی بیان داشت: مجموع کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک در سه ماهه سوم سال به رغم تمامی تلاش ها از تولید یک میلیون بشکه نفت در روز باز ماندند این در حالیکه برنامه تولید تمامی اعضای اوپک بجزء ایران و ونزوئلا و همینطور کشورهای غیر اوپکی به خصوص روسیه در این مدت به راه بوده است.

نماینده سابق ایران در اوپک یادآور شد: میزان تولید اعضای اوپک و غیر اوپک به هیچ وجه جایگزین دو میلیون و 800 هزار بشکه ای نفت ایران نخواهد بود و آمریکایی ها نیز به این باور رسیده اند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر