بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

اثرات CFT بر بازار فاحش نیست/ بورس، گام در مسیر تصحیح شاخص‌ها گذاشت

اخبار اقتصادی در ایران به دلیل اثرگذاری بر بازارهای حاشیه ایی مانند ارز، تأثیر مقطعی بر بورس دارد اما دائمی نیست و پس از ‏تحلیل درست خبر، همه‌چیز عادی خواهد شد.‏
کد خبر : ۱۸۲۸۶۱

اثرات CFT بر بازار فاحش نیست/ بورس گام در مسیر تصحیح شاخص‌ها

فرشید اردبیلیون جهانی مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز در مورد قرمز شدن شاخص‌های بازار و رابطه آن با رد لایحه CFT گفت: متأسفانه تنها دقایقی بعد از اعلام رد این لایحه بازار واکنش نشان داد. درواقع عده زیادی از سرمایه‌گذاران و سهامداران چون در سود هستند نگران از دست رفتن سودشان بوده و به همین دلیل با هر خبری واکنش نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: البته همین افراد بعد از تحلیل خبر و اطمینان از این‌که اثرات آن خیلی فاحش نیست از نگرانی دست برداشته و بازار تصحیح می‌شود.

جهانی با تأکید بر این مطلب که درواقع بورس ایران مانند بورس نیویورک دارای اهمیت شده و یک بورس بین‌المللی است اظهار داشت: تمام خبرهای ایران که در دنیا خیلی هم زیاد است چه بین‌المللی و چه داخلی، به‌صورت آنلاین و بلافاصله اثر خود را بر بازار ایران می‌گذارد.

وی تأکید کرد: اخبار اقتصادی بر روی بورس ایران خیلی تأثیر دارد یعنی همه خبرهای قیمتی را خیلی سریع انعکاس می‌دهد. این مهم نشان می‌دهد که همه قیمت‌ها واقعی است و کسی نمی‌تواند بگوید قیمت‌های بورس، حباب است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: از همان لحظه اعلام خبر رد لایحه CFT شاخص‌ها تا 5درصد منفی شد و دوباره 3 تا 4درصد بالا آمد.

وی افزود: تا آنجایی که من در خبرها خواندم، شورای نگهبان این لایحه را رد نکرده و تنها ایراداتی به آن گرفته است و این بدان معنی است که بعد از رفع ایرادها از سوی مجلس، شورای نگهبان نیز رأی به تائید خواهد داد.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

زیان ایران خودرو گریبان بازار را گرفت

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

سدی پیش‌روی کامودیتی‌ها / ابزارهای نوین مالی در دسترس فعالان بورس

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

اصلاح بازار در گرو از بین رفتن جو بی‌اعتمادی

ارسال نظر