بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
سرپرست بازاریابی شرکت دانش‌بنیان الکترونیک افزار آزما:

بی نیازی کشور از واردات کنتور

سرپرست بازاریابی شرکت دانش‌بنیان الکترونیک افزار آزما گفت: بازار کنتور کشور با حضور شرکت الکترونیک افزار آزما از واردات کنتور بی‌نیاز شد
کد خبر : ۱۸۲۹۰۳

به گزارش بورس‌نیوز، میثم جلالی، در حاشیه نمایشگاه هجدهم صنعت برق گفت: بازار کنتور کشور با حضور شرکت الکترونیک افزار آزما از واردات کنتور بی‌نیاز شد و که این مهم سهم بزرگی در خروج ارز از کشور داشت. این شرکت از سال 1380 که به صورت جدی وارد عرصه تولید کنتورهای برق شد تاکنون نقش بسزایی در بخش تولید کنتور و خودکفایی کشور در این زمینه داشته و اکنون 80 الی 85 درصد از سهم بازار داخلی کنتورهای برق را به خود اختصاص داده است.

وی درباره واردات کنتور پیش از خودکفایی در کشور نیز عنوان کرد: قبلا کنتورها از کشورهای مختلفی از جمله فرانسه از اروپا و چین از کشورهای اسیایی وارد می‌شد که اکنون با توجه به اتفاقات و پیشرف ما در این زمینه خوشبختانه واردات کنتور به آن شدت اتفاق نمی افتد.

جلالی در راستای اهداف صادراتی شرکت نیز عنوان کزد: از 4 سال پیش، صادرات را به عنوان یکی از اهداف خود قرار دادیم و برای رسیدن به این هدف در 40 نمایشگاه بین‌المللی و معتبر خارجی حضور داشتیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش صادرات افزود: با وجود تمام مشکلات شرکت دانش‌بنیان الکترونیک افزار آزما در سال 96 به عنوان صادرکننده ملی شناخته شد و این تلاش ادامه خواهد داشت تا بتوانیم کشورهای منطقه را به عنوان بازار هدف و در قدم بعدی کشورهای اروپایی و افریقایی را پوشش دهیم.

سرپرست بازاریابی شرکت دانش‌بنیان الکترونیک افزار آزما تصریح کرد: اکنون کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عمان و عراق هدف های صادراتی ما هستند که به تعدادی از انها صادرات صورت می‌گیرد و با تعدادی دیگر در حال پیشبرد مذاکرات خد برای آغاز صادرات هستیم.

وی در راستای میزان صادرات کنتور این شرکت نیز اظهار کرد: در دو سال گذشته نزدیک به 200 هزار عدد کنتور توسط شرکت الکترونیک افزار آزما صادر شده است که ارزش آن به یک میلیون دلار می‌رسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر