بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

کاهش 4.7دلاری قیمت پایه نفت در عرضه بورس‌انرژی/ نرخ جهانی فتیله قیمت را کم کرد

کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش قیمت پایه تعیین شده نفت در بورس انرژی به دلیل کاهش قیمت جهانی این محصول نسبت به هفته گذشته اعمال شده است.
کد خبر : ۱۸۲۹۵۲

به گزارش بورس نیوز،چندی پیش بورس کالا اطلاعیه ای در خصوص عرضه دوباره نفت در بورس انرژی صادر کرد که به موجب آن قیمت پایه برای مبادله این محصول 76.29 دلار و حجم خرید حداقل ۳۵ هزار بشکه تعیین و مهلت تسویه بخش ارزی مبلغ صورتحساب نهایی نیز (نسبت به اطلاعیه عرضه پیشین) از ۵۰ روز به ۶۰ روز پس از تاریخ بارگیری محموله افزایش یافت اما امروز برخی رسانه ها از کاهش پایه تعیین شده این عرضه به 71 دلار و 59 سنت خبر دادند.

در این خصوص علی اصغر خبیری مدیرعامل کارگزاری ایساتیس پویا به بورس نیوز گفت: این کاهش قیمت به تبع کاهش قیمت جهانی نفت نسبت به هفته گذشته در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کالایی نرخ جهانی دارد و در سطح بین المللی معامله می شود از نرخ داخلی تبعیت نمی کند، ادامه داد: باتوجه به نوسانات موجود در نظام عرضه و تقاضای جهانی قیمت ها به طور لحظه ای تعیین می شوند که در اینصورت قطعا نرخ محصولات مختلف نیز نسبت به روزهای قبل تغییر کرده و کف و سقف قیمت آن مشخص می شود.

خبیری تاکید کرد: مبادله محصولاتی مانند نفت و فولاد براساس نرخ های جهانی انجام و نرخ صادرات آن ها نیز بر اساس قیمت های جهانی تعیین می شود.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: قیمت نفت براساس نرخ های جهانی تعیین می شود اما عواملی همچون نوع نفت، محل تحویل و هزینه های حمل و ... در قیمت‌گذاری داخلی محصول موثر است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مروری بر مهم‌ترین رویدادهای تالار نقره‌ای؛

یک هفته با بورس کالا

مروری بر مهم‌ترین رویدادهای تالار نقره‌ای؛

یک هفته با بورس کالا

ارسال نظر