بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
نماینده ایران در هیئت عامل اوپک گفت: عربستان و روسیه باید روزانه یک میلیون بشکه از عرضه نفت خام خود در بازارهای جهانی بکاهند.
کد خبر : ۱۸۲۹۹۹
به گزارش بورس نیوز، حسین کاظم‌پور اردبیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری بلومبرگ اظهار کرد: عربستان و روسیه پس از ناکامی در برنامه افزایش تولید نفت، مجبور به کاهش عرضه روزانه حداقل یک میلیون بشکه نفت هستند.

وی با بیان این‌که آنها ثبات بازار را بر هم ریخته‌اند، گفت: عربستان و روسیه تولید نفت خود را افزایش دادند و قیمت‌های جهانی این کالای راهبردی ۱۵ دلار به ازای هر بشکه کاهش یافت.

به گفته مقام‌هایی که خواستند نامشان فاش نشود، کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (+OPEC) به رهبری عربستان و روسیه یکشنبه (۱۶آبان‌ماه) در نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک (JMMC) در ابوظبی درباره امکان کاهش عرضه نفت در سال ۲۰۱۹ گفت‌وگو می‌کنند.

عربستان و روسیه در ماه‌های اخیر تولید خود را نزدیک به سطوح رکوردشان افزایش داده‌اند.

کاظم‌پور اردبیلی گفت: عربستان و روسیه باید تولید نفت خود را کاهش دهند، آنها باید روزانه یک میلیون بشکه از تولید خود بکاهند، در غیر این صورت کسی آن را به حساب نمی‌آورد.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک تصریح کرد: کاهش قیمت نفت به اعضای کوچک‌تر حاضر در بیانیه همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک که قادر نبوده‌اند به اندازه روسیه و عربستان تولید نفت خود را افزایش دهند، صدمه رسانده است.

کاظم‌پور اردبیلی پیش‌بینی کرد که تولیدکنندگان کوچک حاضر به کاهش تولید نفت نخواهند بود.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به‌منظور نهایی کردن تصمیم خود برای سال ۲۰۱۹ در وین گردهم می‌آیند، احتمال می‌رود آنها درباره همکاری دائمی‌تر و بلندمدت بحث و گفت‌وگو کنند.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک گفت: ایران تنها زمانی از این توافقنامه بلندمدت حمایت می‌کند که تضمین دهد تصمیم‌های گرفته شده توسط همه کشورهای عضو این توافقنامه تایید می‌شود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت به تازگی در نامه‌ای خطاب به محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک خواستار توقف فعالیت کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و اوپک و همچنین کمیته مشترک فنی شده است.

کاظم‌پور اردبیلی تصریح کرد: آنها سابقه بدی به جا گذاشته‌اند، چرا باید این شکست نهادینه شود؟

وی ادامه داد: اما با بندها و شرایط مشخص به گونه‌ای که افزایش تولید یکجانبه انجام نشود، ما حاضر به پیوستن به این توافقنامه خواهیم بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر