بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
یک شرکت دولتی چین احتمال فروش هواپیماهای مسافربری به ایران برای کمک به این کشور جهت احیای ناوگان هوایی اش را رد کرد.
کد خبر : ۱۸۳۰۰۸
به گزارش بورس نیوز، یک شرکت دولتی چین احتمال فروش هواپیماهای مسافربری به ایران برای کمک به این کشور جهت احیای ناوگان هوایی اش را رد کرد. این در حالی است که مدیر یک شرکت روسی گفته، مسکو در خصوص قراردادن برنامه های خود در معرض ریسک تحریم های آمریکا احتیاط می کند.

این اظهارات که در طی دو مصاحبه مجزا در حاشیه نمایشگاه هوایی ژوهای چین بیان شده نشان دهنده چالش هایی است که پس از تشدید تحریم های آمریکا، ایران برای واردات هواپیمای مسافربری با آن مواجه است. این در حالی است که شرکت ایران ایر تصریح کرده که از پیشنهادات عرضه کنندگانی که مشمول محدودیت های صادرات قطعات هواپیمای آمریکا نمی شوند استقبال می کند.

قراردادهای فروش 200 فروند هواپیمای بوئینگ، ایرباس و ای تی آر به ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام عملا متوقف شده است.

جستجوی ایران برای یافتن شرکت های دیگر هواپیما سازی در حاشیه نمایشگاه هوایی چین ادامه داشت. اما ژائو یورانگ، مدیر شرکت کامرشال ایرکرافت چین، که در زمینه تولید هواپیماهای مسافربری فعالیت می کند، در پاسخ به این سوال که آیا ایران نسبت به خرید هواپیماهای چینی علاقه نشان داده است گفت: «نه. ما نمی توانیم به ایران فروش داشته باشیم. ایران روی میز ما نیست.»

وی در پاسخ به علت عدم فروش هواپیماهای ای آر جی 21 چینی به ایران گفت: «ما باید به مقررات هر دو کشور احترام بگذاریم.»

ایران ایر گفته به دنبال خرید هواپیما از شرکت هایی است که برای فروش به کسب مجوز از دولت آمریکا نیاز ندارند و ممکن است خرید هواپیماهای سوخوی سوپرجت 100 را مد نظر قرار دهد.

یک مقام ارشد شرکت روستک در پاسخ به این سوال که آیا مسکو در حال مذاکره برای فروش هواپیماهای سوپرجت به شرکت ایران ایر است، از اظهارنظر در مورد جزئیات خودداری کرد. ویکتور کلادوف، مدیر همکاری های بین المللی و سیاست منطقه ای شرکت روستک گفت: «این موضوعی حساس است... شما درک می کنید که چرا. زیرا ما نمی توانیم کل برنامه سوپرجت را به خطر بیاندازیم.»

به گفته تحلیلگران، دولت آمریکا علاوه بر کنترل صادرات هواپیماهایی که بیش از 10 درصد قطعات آنها ساخت آمریکاست، از طریق مقررات امنیت پرواز و استفاده گسترده از دلار در معاملات خرید هواپیما محدودیت هایی را برای ایران به اجرا گذاشته است.

کلادوف گفت، صنعت هوانوردی روسیه همچنان از استانداردهای بین المللی در زمینه مقررات و امنیت هواپیماها تبعیت می کند، اما تلاش می کند که از نظر تجاری مستقل عمل کند. وی افزود، روستک قراردادهایی به روبل و سایر ارزها منعقد می کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در فرودگاه بین المللی گرگان انجام شد؛

سوخت رسانی روزانه حدود ۱۹۲ هزار لیتر در هفته گذشته

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

فرسودگی ناوگان هوایی از 50 درصد گذشت

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت:

آغاز اجرای پروژه فرودگاه جدید چابهار

چند هفته پس از تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران؛

قطر ایرویز پروازها به ایران را افزایش می‌دهد

ارسال نظر