بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اخذ مالیات در کشورهای دیگر از طریق صندوق‌های فروشگاهی انجام می‌شود که به تازگی هم همین در اولویت قرار گرفتن صندوق‌های فروشگاهی در مجلس رای آورده و کار بررسی روی آن آغاز می‌شود.
کد خبر : ۱۸۳۰۵۵

به گزارش بورس‌نیوز، سیدحمیده زرآبادی با اشاره به اینکه از تولیدکننده نباید مالیات گرفته شود، تصریح کرد: روال بر این است که مالیات بر ارزش افزوده از مصرف‌کننده دریافت می‌شود و چون ما در کشور ساختار درستی در این زمینه نداشته ایم، تاکنون مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای تولیدی اخذ می‌شده است.

اولویت دادن به صندوق‌های فروشگاهی

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در خانه ملت افزود: اخذ مالیات در کشورهای دیگر از طریق صندوق‌های فروشگاهی انجام می‌شود که به تازگی هم همین در اولویت قرار گرفتن صندوق‌های فروشگاهی در مجلس رای آورده و کار بررسی روی آن آغاز می‌شود.

بازگشت مالیات به زنجیره تولید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: این صندوق‌های فروشگاهی هستند که درصد مالیات را مشخص می‌کنند و هرگاه مصرف‌کننده مالیاتی برای کالایی پرداخت می‌کند، آن مالیات به صورت سلسله مراتبی به زنجیره تولید بازگردانده می‌شود.

ضرورت ساماندهی به موضوع مالیات

زرآبادی با تاکید بر اینکه حذف مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی تاثیر مستقیم بر رونق تولید دارد، خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا مالیات بر ارزش افزوده از طریق صندوق‌های فروشگاهی اخذ می‌شود و تولیدکننده مالیاتی پرداخت نمی‌کند و قدر مسلم این موضوع باید هرچه زودتر ساماندهی شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

وضعیت نامطلوب واحدهای تولیدی واگذارشده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بستر سرمایه گذاری باید فراهم شود

رئیس سازمان صنعت استان سمنان مطرح کرد:

سهم بخش کشاورزی شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

ارسال نظر