بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با راه‌اندازی واحدهای تولیدی برای 2307نفر شغل جدید ایجاد شده است.
کد خبر : ۱۸۳۰۶۹

به گزارش بورسنیوز، حاجی‌پور ضمن اعلام این خبر افزود: با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی برای 2307نفر شغل جدید ایجاد شده است.

وی افزود: از سال گذشته تسریع در راه‌اندازی تمامی طرحهای صنعتی در حال اجراء به خصوص طرحهای بزرگ و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار این سازمان قرار گرفت که همزمان با اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین حمایت مسئولین ارشد استان و بانکها در 7ماهه سال جاری شاهد پیشرفت 18 و 48 درصدی تعداد و میزان سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره‌برداری نسبت به مدت مشابه در سال 96 هستیم .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به صدور 430 فقره جواز تاسیس از ابتدای سال 97 افزود : پیش بینی سرمایه‌گذاری این طرحها بالغ بر 35000 میلیارد ریال است که با بهره‌برداری از آنان زمینه اشتغال بیش از 11600 نفر فراهم خواهد شد .

حاجی‌پور اذعان کرد: در حال حاضر تعداد 413 فقره جواز تاسیس با پیشرفت بالای 70 درصد در استان وجود دارد که قطعا با راه‌اندازی این طرحها در سال جاری شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش حوزه تولید خواهیم بود .

بر اساس آخرین ارزیابی‌های انجام شده استان مرکزی رتبه 4 توسعه یافتگی صنعتی کشور را داراست. صنایع فلزی، کانی غیرفلزی، شیمیائی، غذایی، نساجی، سلولزی، برق و الکترونیک و بازیافت جزء صنعت قالب استان است و تولیدات شاخص استان مرکزی در زمینه محصولات پتروشیمی، ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه‌ای و نیروگاهی، ماشین‌آلات سنگین، انواع واگن و لوکوموتیو، شیشه، آلومنیویم و انواع عایق‌های رطوبتی است .

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر