بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
عضوکمیته راهبردی ومشاوراموررسانه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران(ایران اکسپو2018) گفت: اگر بخواهیم در کشورمان توسعه یا پیشرفتی صورت پذیرد، باید نسبت به مزیت‌های اقتصادی وضعف‌های اقتصادیمان آگاهی کامل داشته باشیم.نمایاندن ضعف‌ها و اشکالات و نشان دادن نقاط قوت وتوانمندی‌ها ازجمله اقداماتی است که رسانه می‌تواند دربحث اقتصادی انجام دهد.
کد خبر : ۱۸۳۰۸۹
به گزارش بورس نیوز، مجتبی احمدلو درخصوص اهمیت این نمایشگاه از منظر رسانه ای گفت: برگزاری نمایشگاه ها بویژه نمایشگاه های تخصصی به دلیل الزامات و نیازمندی ها شرایط خاصی خود را دارد و چنانچه با راهبری ونظارت رسانه ها انجام شود می توا ند نتایج مثبتی را در برداشته باشد.
وی تصریح کرد: در این راستا رسانه ها  نیز به عنوان  اصلی مهم و ابزاری کار امد آمیخته به ترویج و پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده این چنین رویدادهای، از اهمیت بالایی برخوردار هستند چرا که هدف اصلی این چنین نمایشگاه هایی بسترسازی و ایجاد زمینه مناسب پذیرش شرکت ها ومحصولات تولیدی آنها چه دربازارهای داخلی وچه در بازاهای بین المللی است، در این زمان است که رسانه ها می توانند حمایت گر تولید کالای ملی بوده واز طریق ارائه اطلاعات مفید و موثر پیرامون محصول یا شرکت های تولیدکننده مخاطب را برای پذیرش پیام های تبلیغاتی پذیرا نماید.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت رهایی از وابستگی کشورمان به درامد های نفتی و توسعه صادرات غیر نفتی و سیاست جایگزینی صادرات غیر نفتی برای تامین ارزمورد نیاز کشور از طریق تشویق صنایع داخلی به تولید وصادرات کالا ها به دیگر کشورها،نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو 2018 به عنوان  یکی از بزرگترین فرصت ها درمعرفی کالاهای تولیدی ایرانی درمنطقه و دیگر نقاط جهان نقش بسیار موثری در فرآیند توسعه صادرات غیر نفتی ایفا  میکند.

احمدلو تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مکانی سازمان یافته به منظورافزایش تجارت درراستای استفاده بهتر ازمنافع ملی، پیشرفت فنی، کاهش بیکاری، گسترش بازار به آن سوی مرزها و افزایش درآمد های ارزی با نمایش محصولات و پیشرفت های جدید توسعه بازار، اخذ نمایندگی و سفارش و فروش کالا تغیر باورها بازاریابی و شناسی بازارهای هدف نقش کلیدی در  اقتصادی کشور دارد.

عضوکمیته راهبردی ومشاوراموررسانه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جای هیچ شکی نیست که امروز رسانه ها در عرصه های مختلف در تفسیر و تحلیل مسائل بخصوص اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا می کنند. رسانه ها و مطبوعات می توانند به عنوان چشم و گوش دولت ، مسئولین و سرچشمه شناخت درست مفهوم اقتصاد مقاومتی و ابعاد مختلف آن باشند.بدون شک زیرساخت ها وبسترهای اقتصادی کشورما بسیارحائز اهمیت بوده ودرحوزه اقتصادی حرفهای بسیاری برای گفتن دارد. قطعا  نقش رسانه ها و خبرگزاریها از سطح کلان کشوری گرفته تا مطبوعات محلی در تبیین و شناخت مردم ازبسترهای اقتصادی کشورغیر قابل انکاراست. هیچ پیشرفتی درحوزه اقتصاد نمایان نمی شود مگر با دریچه و پنجره رسانه ها، چرا که همین رسانه ها می توانند ازآغازیک جریان اقتصادی تا به سرانجام رسیدن آن در کنار مردم و این حرکت اقتصادی باشند.مردم حق دارند تا از مسائل مهم کشور و شهر خود مطلع باشنداین آگاهی تنها به واسطه همین رسانه ها است. همانطور که رهبر معظم انقلاب در توضیح اقتصاد  مقاومتی عالمانه به تفسیر ابعاد اقتصاد  مقاومتی  بویژه در محیط های آموزشی ورسانه ای وفراگیر شدن آن تأکید ویژه ای داشتند.

در ادامه مسئول ستاد خبری نمایشگاه توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی ایران ( ایران اکسپو2018)با اشاره به اهمیت پوشش رسانه ای این چنین رویدادهای مهمی در حوزه اقتصاد گفت: طبیعتا اهمیت موضوع می طلبد تا جریان ویژه رسانه ای برای مباحث اصلی اقتصادی به راه بیفتد.مباحث اقتصادی و تأثیر آن بر تمامی ابعاد جامعه موضوعی است که وظیفه رسانه ها و مطبوعات را درتحلیل شرایط اقتصادی کشور برای پشت سرگذاشتن ساختار نادرست و دست‌یابی به اقتصاد پویا وتوسعه نگر چند برابر می کند.

نیلوفر احدیان پور افزود: حوزه رسانه کشورمان با آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و به عرصه کشاندن نخبگان در این عرصه، تصویرسازی درست توام با امیدآفرینی و حفظ منافع ملی می توانند، نقش مهمی درکاهش عوارض روانی وایجاد تحرک ونشاط درحوزه اقتصاد و تولید کالای با کیفیت ایرانی داشته باشند.در شرایط سخت اقتصادی و تحریم های ظالمانه، خبرنگاران متخصص درحوزه اقتصادی می توانند با بررسی کارشناسانه در فرآیند رخدادهای اقتصادی نقش مهمی را ایفا کنند.

  وی با اشاره به نقش خبرنگاران تخصصي حوزه هاي مختلف در زمينه موضوعات مرتبط با صادرات كشور گفت: فرصت نمايشگاه" ايران اكسپو " موقعيتي منحصر به فرد براي خبرنگاران حرفه اي است كه "مزيت ها" و "فرصت ها"، "نقاط ضعف و قوت"، و نيازهاي كشورهاي ديگر به محصولات ايراني را مورد ارزيابي قرار دهند.

احديان پور ضمن ياداوري اينكه چنين نمايشگاهي فقط محدود به حوزه هاي سنتي اقتصاد نيست تصريح كرد: قطعا نگاه به حوزه هاي جديد نياز امروز كشور است و در اين راستا در همه زمينه هايي كه قابليت هاي ابتدايي صادراتي وجود دارد بايد توسط خبرنگاران شناسايي و معرفي شود.
وی افزود: امیدآفرینی ازطریق بازتاب اقدامات مثبت از دیگر کارکردهای مهم رسانه هاست که درشرایط امروز کشور، امری بسیار مهم به شمار می آید و رسالت همه رسانه ها این است تا ضمن نقد عملکردها،گزارش اقدامات صورت گرفته را نیز منتشر کنند تا فضای امید در جامعه حفظ شود از این رو از تمامی خبرنگاران دعوت می شود تا با پوشش خبری نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران برگزارکنندگان این نمایشگاه را در راستای اهداف ترسیم شده که همان رونق اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی است یاری نمایند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نرخ بیکاری در کشور به ۱۲.۱ رسید

عضو هیات ‌مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور:

ترمیم دستمزد باعث کاهش نرخ بیکاری می‌شود

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد:

اقتصاد ایران سال آینده ۳.۶ درصد ضرر می‌بیند

ارسال نظر