بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
معافیت 8 کشور برای واردات نفت از ایران تاثیر روانی در بازار بر جای گذاشته و این نشان می‌دهد که بازار نسبت به عرضه و عدم عرضه نفت ایران در بازار واکنش نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۸۳۱۱۱

به گزارش بورس‌نیوز، جلال میرزایی با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، گفت: معافیت 8 کشور برای واردات نفت از ایران تاثیر روانی در بازار بر جای گذاشته و این نشان می‌دهد که بازار نسبت به عرضه و عدم عرضه نفت ایران در بازار واکنش نشان می‌دهد و اینگونه نبوده که آمریکایی‌ها فکر کنند می‌توانند بازار را بدون نفت ایران مدیریت کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حضور و یا عدم حضور ایران در بازار نفت تاثیرگذار است و سایر کشورها نمی توانند غیبت ایران را جبران و مدیریت کنند، افزود: آثار روانی بازگشت ایران برای فروش نفت در روزهای اخیر دیده می‌شود که سبب شده قیمت نفت کاهش یافته و این پیامی برای آمریکایی‌ها دارد که اگر بخواهند عرضه نفت ایران در بازار را کاهش دهند تبعات آن افزایش قیمت نفت می‌شود.

تلاش سعودی برای جلب نظر آمریکایی‌ها حتی با برهم زدن قاعده بازار نفت

وی با اشاره به اینکه ترامپ چند بار علیه اوپک موضع گرفته است، ادامه داد: اگر موضوع خروج عربستانی‌ها از اوپک صحت داشته باشد قطعا این موضوع یک سناریوی آمریکایی است.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چردوال در خانه ملت، با بیان اینکه عربستانی‌ها در حال حاضر به دلیل قتل خاشقجی در موضع ضعف هستند، اظهار کرد: عربستانی‌ها اگر بدانند هر اقدامی سبب خشنودی آمریکایی‌ها شده دست به آن اقدام می‌زنند که شامل گسترش رابطه با اسراییل تا به هم زدن قاعده در بازار نفت برای جلب نظر آمریکایی‌ها می‌شود.

خروج عربستان از اوپک می‌تواند به کاهش قیمت نفت در بازار دامن بزند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: انتشار برخی خبرها مبنی بر خروج عربستان از اوپک می‌تواند به کاهش قیمت نفت در بازار دامن بزند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وال استریت ژورنال خبر داد؛

بررسی انحلال اوپک در عربستان

رکوردشکنی روسیه در تاریخ پسا شوروی

ابرقدرت‌های نفتی را بشناسیم

ارسال نظر