بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
سوختگیری نکردن پروازهای ایرانی در فرودگاه‌‌های ترکیه از اول نوامبر آغاز شده است و در لبنان پس از چهارم نوامبر و تشدید تحریم امریکا علیه ایران، سوخت موردنیاز هواپیمای ایرانی تأمین نشده است.
کد خبر : ۱۸۳۱۸۰
به گزارش بورس‌نیوز، مقصود اسعدی سامانی درباره عدم سوخت‌رسانی به پروازهای ایرانی در فرودگاه‌‌های ترکیه اظهار کرد: عدم سوخت‌رسانی به پروازهای ایرانی در فرودگاه‌‌های ترکیه از اول نوامبر آغاز شده است و در لبنان پس از چهارم نوامبر و تشدید تحریم امریکا علیه ایران، سوخت موردنیاز هواپیمای ایرانی تأمین نشده است. البته این شرکت‌های خصوصیِ مسئول سوخت‌رسانی در فرودگاه‌های ترکیه و لبنان هستند که سوخت‌رسانی به پروازهای ایران را انجام نداده‌اند و این اتفاق به‌منزله یک سیاست از جانب دولت این کشورها نیست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر انتشار خبر عدم سوخت‌رسانی به پروازهای ایرانی در این فرودگاه‌ها به منزله قطع پروازهای ایران به این فرودگاه‌ها نیست. در حال حاضر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نسبت به این مسئله موضع‌گیری کرده و سازمان هواپیمایی کشوری مشغول رایزنی برای تغییر این وضعیت است. خوشبختانه پروازهای ایران به این فرودگاه‌ها برقرار است. در هر هفته۲۰۰ پرواز برنامه‌ای میان ایران و ترکیه در جریان است و سالانه ۲.۵ میلیون مسافر ایرانی برای سفر وارد شهرهای مختلف ترکیه می‌شوند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: ماه جاری، ماه پرکاری برای شرکت‌های هواپیمایی بود. این شرکت‌ها بر اساس روند سال‌های گذشته برای حداکثر خدمات‌دهی به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین برنامه‌ریزی کردند. پیش از ایام اربعین برای جلوگیری از حضور عوامل دلال و واسطه‌گر از سوی شرکت‌های هواپیمایی سقف نرخی برای بلیت پرواز به عراق از دوم تا دوازدهم آبان مشخص و عوامل توزیع هم اعلام شدند. با پیگیری انجام‌شده خوشبختانه در موعد اربعین سال جاری تخلف زیادی در ارتباط با پروازهای عراق ثبت‌نشده است و شرکت‌های هواپیمایی براساس نرخ توافق شده و برنامه‌ریزی خدمات را ارائه کردند.

اسعدی سامانی در پایان گفت: باوجود بدهی بیش از 15 میلیون دلاری شرکت‌های هواپیمایی ایران به فرودگاه نجف، مسئولان این فرودگاه در این ایام به‌خوبی با طرف‌های ایرانی همکاری کرد. هم‌زمان با ایام اربعین گروهی از انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای ملاقات و مذاکره با مسئولان فرودگاه نجف به عراق سفر کردند تا خدمات بهتر و بیشتری به زائران عتبات عالیات ارائه کنند. ماحصل این مذاکرات افزایش سقف پروازهای دو طرف به 120 پرواز در هفته بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر