بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

استفاده حدود ۲۳هزار نفر از ارز دانشجویی

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان دانشجویی کشور گفت: در نیمه نخست امسال حدود ۲۳ هزار دانشجو از ارز دانشجویی استفاده کرده اند.
کد خبر : ۱۸۳۲۲۸
به گزارش بورس نیوز، مجتبی صدیقی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح خوابگاه جدید دانشجویی دخترانه دانشگاه گیلان در جمع خبرنگاران در رشت درباره ارز دانشجویی گفت: طی شش ماه اول سال جاری، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ارز چهار هزار و 200 تومان اختصاص یافت که به یک هزار دانشجو در ماه، یک هزار دلار و طی شش ماه ، شش هزار دلار پرداخت شد که البته شهریه دانشگاهی هم بود و در مواردی که امکان حواله شهریه وجود داشت، اقدام شد.

وی با بیان اینکه در پایان شهریور ماه ارز چهار هزار و 200 تومانی لغو شد، اظهار داشت: طبق بخشنامه بانک مرکزی، مبنای نرخ ارز در خصوص حواله های ارزی، نرخ ارز حواله مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) و در مورد اسکناس، نرخ ارز اسکناس مندرج در سامانه مذکور خواهد بود.

به گفته صدیقی، ثبت نام این ارز بر اساس درخواست بانک مرکزی بوده و تنها تایید گواهی و اشتغال به تحصیل دانشجو در دانشگاه نیاز است که توسط وزارت علوم انجام می گیرد، بنابراین ثبت نام از روز گذشته آغاز شده و مانند شش ماه نخست امسال هر دو هفته یک بار تعدادی از دانشجویان تایید شده به بانک معرفی می شوند.

معاون وزیر علوم با بیان این که از آغاز ثبت نام از روز گذشته و بر اساس آخرین آمار حدود 300 نفر ثبت نام شده اند، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که تعداد دانشجویان متقاضی ارز دانشجویی نسبت به نیمه نخست سال جاری به دلیل افزایش نرخ، کاهش یابد.

وی ادامه داد: به خانواده هایی که با مشکل تامین ریال برای فرزندان خود مواجه هستند، توصیه انتقال به داخل کشور را مطرح می کنیم چراکه صندلی خالی به ویژه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد و می تواند به دانشجویان ایرانی خارج از کشور اختصاص یابد.

صدیقی با بیان اینکه دانشجویان با یک ترم ادامه تحصیل در خارج از کشور می توانند درخواست انتقال به داخل کشور را بدهند، تصریح کرد: دانشجویان بایستی در سایت درخواست داده و چند دانشگاه را به عنوان اولویت مشخص کنند و در این راستا دانشجویانی در مهرماه پذیرش شده اند و تعدادی هم در بهمن ماه برای ادامه تحصیل در داخل کشور پذیرش می شوند.

خوابگاه جدید دانشجویی دخترانه، مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان و افتتاح ساختمان اداره تربیت بدنی و فعالیت های فوق برنامه ورزشی دانشگاه گیلان امروز (یکشنبه) به بهره برداری رسید.

بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر