بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
محصولات پتروشیمی با سهم ۲۷.۶ درصدی از صادرات غیرنفتی تنها در شش ماه نخست سال جاری، بخش قابل توجهی از صادرات کشور را تشکیل می‌دهند.
کد خبر : ۱۸۳۲۳۰

به گزارش بورس‌نیوز، محصولات پتروشیمی با سهم ۲۷.۶ درصدی از صادرات غیرنفتی تنها در شش ماه نخست سال جاری، بخش قابل توجهی از صادرات کشور را تشکیل می‌دهند.

زنجیره فرآورده‌ای که هدف اقتصاد کشور در راستای جلوگیری از خام فروشی را محقق کرده و نقشی موثری در اشتغالزایی و کارآفرینی دارد.

در کنار این مسائل پتروشیمی‌ها را می‌توان نمونه‌ای موفق از بخش خصوصی نامید که توانست با اتکا به سرمایه‌گذاری این بخش توسعه و گسترش یابد تا جایی که امروز با سهم ۷۰ درصدی تامین ارز سامانه نیما به عنوان متولی اصلی تامین ارز شناخته شده است.

طبق آمار منتشر شده در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۹۹۵ هزار تن صادرات محصولات پتروشیمی صورت گرفت که این میزان در آمدی شامل ۶ هزار و ۳۹۱ میلیون دلار را به دنبال داشته است.

نگاهی به آمار صادرات محصولات پتروشیمی در ۶ ماهه نخست سال گذشته حاکی از صادرات ۵ هزار و ۵۷۶ میلیون دلاری است که مقایسه آمار از رشد این شاخص در سال جاری خبر می‌دهد.

در همین راستا فریبرز کریمایی با اشاره به حجم بالای صادرات محصولات پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران در تولید محصولاتی مانند متانول، اوره و انواع محصولات پلیمری سهم قابل توجه‌ای در بازار‌های جهانی دارد.

کریمایی تصریح کرد: کشور‌هایی که از سال‌های گذشته برای خرید محصولات پتروشیمی از ایران برنامه‌ریزی کرده اند، نمی‌توانند به راحتی جایگزینی برای محصولات مد نظر خود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه محصولات پتروشیمی پیش از تولید بازار خود را به دست آورده اند، افزود: کشور‌های تولیدکننده و صادرکننده محصولات پتروشیمی برنامه‌های بلندمدتشان را از پیش تعیین کرده‌اند، به همین خاطر جا به جایی برای خرید یک محصول از کشور به کشوری دیگر بر روی بازار سایر کالا‌های کشور دوم تاثیر می‌گذارد.

قائم مقام انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی، تصریح کرد: در زمینه فروش محصولات در شرایط فعلی چالش و نگرانی وجود ندارد و تجربه‌های گذشته نیز نشان داده که حجم صادرات ما کاهش نخواهد یافت.

وی به سایر ابعاد صادرات اشاره و عنوان کرد: در بحث نقل و انتقال پولی و حمل و نقل نیز اتفاق جدیدی نیفتاده و ما پیش از این نیز تجربه شرایط مشابه را داشته‌ایم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت:

تامین مواد اولیه، مشکل صادرات

از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی صورت گرفت؛

اعلام قیمت پایه محصولات پتروشیمی

قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دغدغه جدی برای صادرات پتروشیمی‌ها/ دست چینی‌ها و هندی‌ها در پوست گردو

ارسال نظر