بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
رئیس اتحادیه فروشندگان گل:

افزایش قیمت لوازم مصرفی در بازار گل

رئیس اتحادیه فروشندگان گل در رابطه با وضعیت بازار این محصول گفت: قیمت لوازم مصرفی در بازار گل همچون اسفنج، سبد و روبان با افزایش حدودا ۳ برابری همراه بوده است.
کد خبر : ۱۸۳۲۴۵

به گزارش بورس نیوز، اکبر شاهرخی در رابطه با وضعیت بازار گل گفت: قیمت لوازم مصرفی در بازار گل همچون اسفنج، سبد و روبان با افزایش حدودا ۳ برابری همراه بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل با تاکید بر این‌که قیمت گل افزایش نیافته است، افزود: قیمت گل با توجه به میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و به واسطه کاهش تقاضا در ماه محرم و صفر، قیمت گل افت کرده بود.

وی از عدم صادرات گل خبر داد و گفت: شرایط آب و هوایی کشور به‌گونه‌ای است که تولید هر نوع گلی در ایران امکان‌پذیر است اما برای دستیابی به صادرات باید دولت از فرآیند تولید حمایت کند. در حال حاضر مواد مصرفی در تولید گل همچون کود و خاک که تماما وارد می‌شود، با رشد قیمت بسیاری مواجه شده است.

شاهرخی تصریح کرد: میزان تولید فعلی گل در کشور تنها جوابگوی نیاز بازار داخل است و تولیدکنندگان به سمت تولید صادرات محور سوق پیدا نکرده‌اند و این موارد در حالی مطرح می‌شود که به واسطه هزینه بالای حمل‌ونقل و عدم برنامه‌ریزی منظم در حمل‌ونقل هوایی بار، مشتریان خارجی آنچنان علاقه‌ای به خرید از بازار ایران ندارند. به‌طور مثال از کشور روسیه در ماه‌های گذشته خرید گل صورت گرفت اما به دلیل مشکلات پروازی، این خریدها ادامه‌دار نبود.

وی در واکنش به این موضوع که چرا بازار گل ایران محدود به چند مدل گل خاص شده است و در فروش تنوع آنچنانی وجود ندارد، اظهار کرد: تنوع گل در تولید وجود دارد اما مشتریان به دنبال تنها چند مدل گل همچون رز هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل با اشاره به این‌که گلدان به کشورهای همسایه صادر می‌شود، بیان کرد: حجم اعظم تقاضا در بازار گل، معطوف به دسته گل است و این در حالی است که با افزایش قیمت دلار نرخ بذر گل‌های گلدانی با رشد قابل توجهی روبرو شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا اتحادیه برای ارتقاء عملکرد فعالان این صنف و علاقه‌مندان به کلاس‌های تزئین و شناخت گل، دوره‌های آموزشی در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: افراد علاقه‌مند به آشنایی با تزئین و شناخت گل با مراجعه به اتحادیه به واحدهای صنفی معتبر و قابل اتکا معرفی می‌شوند و در کنار آن اتحادیه با همکاری اتاق اصناف، دوره‌های آموزشی تحت نظر سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر