بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
پتروشیمی نوری گام مثبت دیگری را همسو با مسئولیت‌های اجتماعی و تعهد به بیانیه‌های مدیریتی خود در حوزه حفاظت از محیط‌ زیست برداشته است.
کد خبر : ۱۸۳۲۴۶

به گزارش بورس‌نیوز، این شرکت که در کارنامه زیست‌محیطی خود اقدام‌های برجسته‌ای نظیر پروژه بازیافت بخارهای VRU، بازیافت ۸۰ درصدی پسماندها، ایجاد بیش از ۸ هکتار فضای سبز و چند فعالیت موثر دیگر دارد، گام مثبت دیگری را همسو با مسئولیت‌های اجتماعی و تعهد به بیانیه‌های مدیریتی خود در حوزه حفاظت از محیط‌ زیست برداشته و پس از حمایت همه‌جانبه از پروژه تحقیقاتی بررسی آثار صنایع نفت و گاز بر محیط دریایی خلیج فارس، به طور رسمی از سوی اداره‌ کل محیط‌ زیست استان بوشهر به عنوان حامی دلفین‌های گوژپشت خلیج فارس معرفی شد .

پروژه مطالعاتی یادشده با هدف بررسی پراکنش و جمعیت دلفین‌های خلیج فارس در پارک ملی دیر- نخیلو در منطقه حفاظت‌شده «مند» و به منظور حفاظت از این گونه جانوری، با حمایت مالی و لجستیکی این شرکت در حال اجراست.

این پروژه با هماهنگی و تأیید اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر و با هدف ارائه راهکارهای علمی و عملی مناسب برای حفظ سرمایه‌های زیست‌محیطی و به‌ویژه گونه‌های جانوری خلیج فارس در مقابل پیامدهای زیست‌محیطی ساخت صنایع نفت و گاز در سواحل زیبای این استان اجرا می‌شود.

این در حالی است که مجری این پروژه «انجمن طرح سرزمین» کارنامه موفقی در زمینه مطالعات دریایی در سطوح بین‌المللی دارد و در زمینه گسترش فرهنگ زیست‌محیطی جامعه با شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی در حال فعالیت است. این انجمن امسال موفق به اخذ جایزه ملی محیط‌زیست از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست شده است.

گروه تحقیقاتی انجمن، متشکل از چهار کارشناس محیط دریایی است که به‌صورت ماهانه به منطقه اعزام و نحوه پراکنش جمعیت و مسیرهای حرکت گونه‌های جانوری به‌ویژه دلفین‌ها را بررسی و مطالعه می‌کنند. همسو با این فعالیت‌ها، این گروه راه‌های حفاظت از این گونه‌های جانوری را به جوامع محلی، دانش‌آموزان مدارس و به‌ویژه صیادان آموزش می‌دهند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر