بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
رئیس شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بازی طلای سرخ با دلار / صادرات انتهایی ندارد

رئیس شورای ملی زعفران گفت: همانگونه که در شش ماهه اول سال صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته پیش بینی می شود که براساس تقاضای بازار جهانی در 6 ماهه دوم سال نیز صادرات به میزان فعلی انجام شود.
کد خبر : ۱۸۳۲۴۹

به گزارش بورس‌نیوز، هرکدام از صنایع کشور به نوعی با تحریم های آمریکایی و مشکلات ناشی از آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند زیرا میزان صادرات محصولات به شدت کاهش یافته به همین دلیل درآمد ناشی از صادرات شرکت‌ها نیز روند نزولی در پیش گرفته اما صنعت زعفران که با توجه به رشد نرخ ارز در ماه های اخیر رشد مطلوبی را تجربه کرده تاکنون نه تنها درگیر این مشکلات نشده بلکه به گفته مسئولین فرصت مناسبی برای رشد این صنعت نیز فراهم شده است.

محسن احتشام رییس شورای ملی زعفران به بورس‌نیوز گفت: اعمال تحریم ها در صنعت زعفران تاثیری ایجاد نکرده و همانگونه که در شش ماهه اول سال صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته پیش‌بینی می‌شود که براساس تقاضای بازار جهانی در 6 ماهه دوم سال نیز صادرات به میزان فعلی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به افزایش نرخ ارز قیمت خرید زعفران برای دیگر کشورها مناسب است، گفت: این امر انگیزه بیشتری برای خرید زعفران توسط خارجی‌ها ایجاد می‌کند.

احتشام در خصوص تولید زعفران نیز تصریح کرد: تولید زعفران در سال جاری کاهش نمی‌یابد و حتی میزان برداشت این محصول نیز نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت که اگر تقاضای جدیدی ایجاد نشود پاسخگوی نیاز بازار خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر