بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌و‌نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به تشدید تقاضاها در بازار سرمایه تا 28 محموله‌ای بورس انرژی.
کد خبر : ۱۸۳۲۵۰
به گزارش بورس نیوز، فردا روز صادراتی است از طرفی صادرکنندگان باید در انتظار ابلاغ اصلاحیه بخشنامه نقدی بازگشت ارز صادراتی باشند.

رییس کل بانک مرکزی به همراه سکان‌دار خیابان  سمیه در جلسه‌ای با شیوه بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور که در قالب بخشنامه بانک مرکزی ابلاغ شده است وعده دادند که دستورالعمل جدیدی با لحاظ کردن نظرات بخش خصوصی تا فردا ابلاغ شود.
 
تشدید تقاضاها در بازار سرمایه
 
بورس تهران امروز با تشدید تقاضا در بسیاری از گروه‌ها همراه بود به طوریکه توجه به نمادهای بانکی و خودرویی بیش‌ازپیش خودنمایی می‌کرد که این نظر سهامداران به خاطر داستان‌های سوییفت و افزایش قیمت خودروسازان بود.
 
بورس به سمت ناممکن‌ها با تابلوی می‌توانم
 
جذب نقدینگی که امروز به‌صورت افسارگسیخته در تمامی پستوهای اقتصادی سرک می‌کشد می‌تواند به سمت بورس هدایت شود.
 
عرضه نفت در بورس انرژی، بازار آتی سکه، معامله پذیر شدن سهام عدالت ازجمله ناممکن‌هایی بوده که بعضاً ممکن شده است البته حرف‌هایی که تحقق آن‌ها به اماواگرها گره خورده اما دست‌یافتنی است. بنابراین این ایده‌های رییس سازمان بورس از ملاصدرا به باب همایون رفت تا مشکل جذب نقدینگی با چنین نسخه‌ای التیام یابد
 
خلاصه بازار

بازار امروز با کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی و ورود دلار به کانال 13هزار تومان و کاهش نرخ سکه و طلا در بازار قرار داشت.

بسیاری از افراد البته این کاهش‌ها را مقطعی دانسته و دلیلی برای کاهش‌ها نمی ببیند و اذعان به فشرده شدن نرخ ارز و آزادسازی آن در آینده نزدیک دارند. درست یا غلط این کاهش نرخ ارز در بازار آن‌چنان تأثیرگذار نبود و انواع ورق سیاه، روغنی،گالوانیزه و رنگی بدون تغییر قیمت بعضاً باکمی تعدیل اعلام گردید
 
وقتی خودروساز آبی روی نارنجی را کم کرد
 
یکی از مدیران گروه خودروسازی ایران‌خودرو در اظهارنظری جالب یک سور به سایپا زد که در همین راستا ایشان در افاضاتی جدید فرمودند که افزایش قیمت خودروها از 60د درصد شروع می‌شود و سقف آن قابل اعلام عمومی نیست از همین‌جا باید دست این خودروساز متضرر را بالا برد چون از جیب مشتریان به جیب خود می‌ریزد و تنها مقداری ارزن نصیب بازار می‌کند
 
نمادهایی که بیشترین ورود پول حقیقی‌ها را داشتند
 

خساپا با 9 میلیارد تومان، های وب با 5 میلیارد تومان، وتجارت، سمگا، خبهمن، بتراس در حول و خوش محدوده 4 میلیارد تومان، خودرو، وبصادر، طلا، زاگرس، شبریز ، خکرمان، شخارک، در محدوده 2 میلیارد  تومان و اوان، ولساپا، پاسا، دزهراوی، شکربن و قجام نیز در محدوده یک میلیارد تومان به عنوان نمادهایی که امروز بیشترین میزان ورود پول حقیقی‌ها را داشتند شناخته شدند.
 
بورس انرژی 28 محموله‌ای شد
 

درحالیکه کماکان حاشیه‌های در بورس انرژی بر دیواره‌های این بازار یادگاری می نویسد اما تابحال در عرضه نخست 8 محموله 35 هزار بشکه‌ای و در عرضه دوم 20 محموله 35 هزار بشکه‌ای عرضه موفقی را در بورس انرژی به نام خود ثبت کرد.
 
معامله فلزات در تالار نقره‌ای

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز دوشنبه 21 آبان ماه میزبان دادوستد 345 تن مس مفتول، 60 تن مس کاتد دو، 500 تن بیلت آلومینیوم، یک هزار تن شمش هزار پوندی آلومینیوم و 400 تن ورق گرم بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر