بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
ساعت پنج‌و‌نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به شاخص کل بورس در جریان معاملات بورس تهران تا تراز ارزی و اثر تسعیر روی بیمه‌‎ای‌ها.
کد خبر : ۱۸۳۳۳۲
به گزارش بورس نیوز، امروز سه شنبه بازار کم آورد و در مقابل عرضه‌ها آتش‌بس را ترجیح داد تا به سمت تجدیدقوا حرکت کند.

البته بازار دستخوش یک نمایشگاه روحوضی نیز بود زمانی که خساپا و تجارت در بازار دست‌به‌دست می‌شد و سهامداران نیز شاد و خوشحال از این نمایش می‌خندیدند و در برخی از موارد ناراحت می‌شدند که این حاکی از آن بود که نبود ارکان‌های قوی موثر چنین دورانی را برای بازار سرمایه رقم می‌زد.

طبق تله‌پاتی که از میرداماد نشینان با مالکان خیابان سمیه داشتند قرار بود بخشنامه بانک مرکزی برای صادراتی‌ها ارائه شود اما تا به این لحظه چنین بخشنامه‌ای در ابر خیال و تصور باقی‌مانده و شاید این بخشنامه به‌عنوان یک آس برای روزهایی که بازار نیازمند شوک است بد نباشد

شاخص کل بورس در جریان معاملات بورس تهران

نماگرها در محدوده خوشبختی قرار داشت و البته رشد شاخص هم‌وزن به سبب اقبال نسبی به گروه‌های خودرویی، بانکی و قندی بیشتر از سایرین بود.

در این میان رقم حجم و ارزش معاملات خرد رشد چندانی نداشته و در محدوده 720 میلیارد تومان باقی‌مانده است.

امروز شاهد افزایش عرضه‌ها در لحظات پایانی بازار بودیم که به نظر می‌رسد سهامداران گام در تأمین نقدینگی برای تأمین خرید سهام عرضه اولیه کگهر دارند که در روز شنبه عرضه می‌شود

ارز پتروشیمی‌ها

از یکم فروردین‌ماه تا 15 آبان ماه درمجموع 4 میلیارد و 940 میلیون یورو ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری توسط شرکت‌های پتروشیمی روانه بازار داخلی شده اما در زمان تحریم‌ها باید اوورهال را جدی گرفت چراکه نباید چرخه روند پتروشیمی‌ها از کار بیافتد در همین راستا شرکت پتروشیمی پارس در نیمه نخست آبان ماه توانست با 110 درصد افزایش برنامه تولید را پوشش داده تا باتوجه به این ذخیره‌سازی اوورهال را در دستور کار قرار دهد.

تراز ارزی و اثر تسعیر روی بیمه‌ای‌ها

نماد آسیا با سود تسعیر با دلار 8 هزار تومان توانسته 231.8 میلیارد تومان و با 100 تومان اثر روی هر سهم در بهترین جای این جدول قرار گیرد. همچنین نماد البرز با تراز 37.7 میلیون دلار توانسته 143.3 میلیارد تومان سود تسعیر با این دلار را کسب کند که میزان اثرگذاری را روی هر سهم 35 تومان بوده ضمن آنکه نماد وپارس نیز با تراز 37.5 میلیارد تومان توانسته 142.5 میلیارد تومان سود تسعیر با دلار 8 هزار تومان را به دست آورد که 56 تومان بر روی هر سهم خود تاثیر گذاشته است اما نماد پارسیان با 137 تومان اثرگذاری در این گروه بهترین بوده است.

مشکل حمل‌ونقل نفت بخش خصوصی حل‌شدنی است

در راستای ایجاد مشکلات ترابری و ارسال نفت به کشورهای هدف توسط بخش خصوصی معضلات و شائبه‌های فراوانی وجود داشت که طبق شنیده‌ها مشکلات حمل‌ونقل برای بخش خصوصی برطرف شده و فعالان این حوزه می‌توانند نفتی را که در بورس انرژی با قیمت مناسب‌تری خریداری می‌کنند به مقاصد صادراتی خود ارسال کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر