بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی؛

عرضه ارز پتروشیمی‌ها به مرز ۵ میلیارد یورو

انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: از یکم فروردین‌ماه تا ۱۵ آبان ماه امسال، در چهار بازه زمانی در مجموع ۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری توسط شرکت‌های پتروشیمی روانه بازار داخلی شده است.
کد خبر : ۱۸۳۳۷۰

به گزارش بورس‌نیوز، انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: از یکم فروردین‌ماه تا ۱۵ آبان ماه امسال، در چهار بازه زمانی در مجموع ۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری توسط شرکت‌های پتروشیمی روانه بازار داخلی شده است.

این گزارش می‌افزاید: شرکت‌های پتروشیمی در حدفاصل یکم تا ۲۱ فروردین ماه و پیش از مصوبه ۲۲ فروردین هیئت دولت بیش از ۳۳۳ میلیون یورو با هماهنگی بانک مرکزی به صرافی‌های مجاز عرضه کرده‌اند.

همچنین درحد فاصل ۲۲ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ماه بالغ بر ۲۴۴ میلیون یورو با نرخ دولتی و با راه‌اندازی کامل سامانه نیما از ۱۶ اردیبهشت تا ۱۵ مردادماه حدود یک میلیارد و ۸۷۶ میلیون یورو و از ۱۶ مردادماه تا ۱۵ آبان‌ماه بیش از ۲ میلیارد و ۴۸۵ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی را مطابق با سیاست جدید دولت مبنی بر فروش در بازار ثانویه در بازار داخلی عرضه کرده‌اند.

در حالی که سهم صادرات محصولات پتروشیمی از کل صادرات غیرنفتی ۲۷ درصد بوده، اما سهم پتروشیمی‌ها در تامین ارز سامانه نیما حدود ۵۳ درصد بوده است و صادرکنندگان غیرنفتی با وجود سهمی ۷۳ درصدی از کل صادرات، سهمی حدود ۴۷ درصدی در تامین ارز بازار ثانویه داشته‌اند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت:

تامین مواد اولیه، مشکل صادرات

از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی صورت گرفت؛

اعلام قیمت پایه محصولات پتروشیمی

بر اساس سیاست های جدید ارزی؛

ارز پتروشیمی‌ها در نیما چند؟

ارسال نظر