بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
در شرایط کنونی بخش اعظمی از پروژه‌های مسکن مهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، اما مشکل اصلی در این حوزه تأمین زیرساخت‌های مرتبط با مسکن مهر است که باید این مسئله تعیین تکلیف شود.
کد خبر : ۱۸۳۳۹۰

به گزارش بورس نیوز، سیدکمال‌الدین شهریاری درباره مشکلات مسکن مهر، گفت: در شرایط کنونی بخش اعظمی از پروژه‌های مسکن مهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، اما مشکل اصلی در این حوزه تأمین زیرساخت‌های مرتبط با مسکن مهر است که باید این مسئله تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسکن مهر یک قرارداد سه جانبه میان دولت، پیمانکار و متقاضی است و حال گاهی اوقات علت اصلی تأخیر در تکمیل پروژه، عمل نکردن پیمانکار به تعهداتش است.

وزارت راه و شهرسازی بودجه لازم برای تأمین قیمت تمام‌شده مسکن مهر را ندارد

وی با اشاره به اظهارات متولیان اجرای مسکن مهر مبنی بر اینکه اعتبارات لازم برای اجرای پروژه مسکن مهر از طریق منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌شود، گفت: به نظر من این وزارتخانه منابع لازم را برای تکمیل پروژه مسکن مهر ندارد و اگر قیمت تمام‌شده این پروژه افزایش می‌یابد، دولت باید منابع آن تأمین کند. در غیر این صورت اگر دولت نسبت به آن اقدام نکند، افزایش هزینه‌ها بر دوش مردم می‌افتد.

مشکلات کنونی مسکن مهر، عدم تکمیل زیرساخت‌های آن است

شهریاری ادامه داد: یکی از مشکلات کنونی مسکن مهر، عدم تکمیل زیرساخت‌های آن است، به طوری که این مسئله موجب شده که فرآیند بهره‌برداری از آن طولانی شده است.

بخشی از واحدهای مسکن مهر به علت نبود متقاضی، خالی باقی مانده‌اند

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در شرایط کنونی بخشی از واحدهای و مجتمع‌های مسکن مهر به علت نبود متقاضی، خالی باقی مانده‌اند و برخی دیگر با وجود بودن متقاضی، تکمیل نشده اند، البته ساخت برخی از پروژه‌های مسکن مهر به علت عمل نکردن پیمانکاران به تعهداتشان همچنان باقی مانده است.

نشست ویژه کمیسیون عمران مجلس برای بررسی مشکلات مسکن مهر

عضو کمیسیون عمران مجلس، بر لزوم تشکیل نشست ویژه کمیسیون عمران مجلس برای بررسی مشکلات مسکن مهر تأکید کرد و گفت: قطعا تمام مشکلات این حوزه و دلایل اعتراض متقاضیان باید در نشست مذکور با حضور مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افشای آنلاین قیمت‌های معاملاتی اثر ضدتورمی دارد؛

تاکید بر انتشار آنلاین قیمت واحدهای معامله شده

مدیر ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن خبرداد:

پرداخت بیش از 293هزار فقره تسهیلات بخش مسکن + جدول

کارشناسان بازار مسکن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کردند:

مسکن کالای سرمایه‌ای، نیست /هدایت ساخت‌و‌ساز به سمت شهرهای جدید

ارسال نظر