بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
در پنج‌ونیم عصر امروز نگاهی می‌اندازیم به لانه عقاب‌ها و شکار رهگذران تا شاهکاری به نام معاون اول رئیس جمهور.
کد خبر : ۱۸۳۳۹۸
لانه عقاب‌ها در مرکز شهر/ بوسه شیوایی بر قیمت‌ها

به گزارش بورس‌نیوز، باب همایون گویا طی ریاست‌های پیشین لانه کلاغ‌ها بوده چراکه جدیدا مطرح شده که باید همانند عقاب‌های تیزبین بهترین انتخاب را برای سرمایه‌گذاری خارجی داشت اما این حرف دوست عزیزمان، ما را یاد آخرین قسمت مختارنامه نامه انداخت که ابومفلس گفت: فاتحه این سوار را بخوان!
آخر کسی نیست که بگوید کدام سرمایه‌گذار! مگر دولتی‌ها گذاشتند حتی ته‌دیگش به خصوصی‌ها برسد، دولتی‌هایی که حتی قرارداد نوشتن هم بلد نبودند که پژو و غیره به راحتی بای‌بای کنان دست مسئولین را در پوست گردو گذاشتند و رفتند.
چینی‌ها را هم که جلد ایران بودند را پراندیم و امروز در فضایی غبارآلود پوچ در انتظار رهگذری سرمایه‌دار نشسته‌ایم.

فتیله نفتی از سو افتاد!
حال روز اقتصاد شبیه فردی شده که کنار دریا، آفتابه بدست ایستاده و امروز بیش از 12 روز شده که نفت روند نزولی را طی کرده و حتی وقتی عربستان خواهان کاهش تولید شده ترامپ پشت‌دست خود را به معنای تودهنی به شیخ‌نشین متوهم نشان داد و مثل همیشه ترسوها را ترساند.
اما حال که بخش‌خصوصی وارد گود رقابت نفتی شده باید تیزی دندان خود در بازاریابی را به رخ دولتی‌ها کشد و سنگ‌اندازی‌ها را به گونه‌ای پاسخ دهد که انگشت که هیچ، منتقدان را ناک‌اوت کند.

شورای رقابت، چهارگوش زمین را ببوسد!
در اوضاعی که خودروسازان مردم را درو می‌کنند، گویا از هفته آینده افزایش نرخ رسمی آنها نیز اعلام می‌شود، اما همه می‌دانند که خودروساز یعنی شکست چراکه به عالم و آدم بدهکار بوده و اگر سطح قیمت‌ها حتی 50درصد افزایش پیدا کند، دیگر چه افرادی می‌توانند خودرو خرید کنند البته مردم می‌کنند اما شاید لیزینگ خودروسازان نسخه‌ای نانوشته‌ برای اوضاع این روزهای جاده مخصوصی‌هایی باشد که سود خود را در نردبان جیب مردم گذاشته‌اند نه بهره‌وری و رقابت، راستی آقای شیوا، سلام و درود به موبایل خود پاسخ دهید.

بهترین خبر هفته
ممنوعیت واردات محصولات پتروشیمی توسط معاون اول رئیس‌جمهور ما را باردیگر عاشق وی کرد، داشت کم‌کم یادمان می‌رفت که معاون اول رئیس‌جمهور اجازه تعویض رئیس‌دفتر خود را ندارد که گویا از این هفته جهانگیری عزیزمان سفر رفته و طرح‌های توسعه‌ای و تولیدی را اجرا و کلنگ زده است؛ این حرکت و ممنوعیت به نفع تولیدکنندگان مجاز تمام خواهد شد زیرا آنها فقط مواد اولیه را می‌توانند وارد و به واحدهای خود تزریق کنند که واقعا باید به این تصمیم احسنت گفت.


رد خبر لغو عرضه اولیه «کگهر»
بر اساس اعلام مدیران فرابورس، شرکت سنگ‌آهن گهر زمین در تلاش برای عملیاتی شدن عرضه اولیه سهام خود در روز شنبه ‏‏26 آبان ماه است و در صورت رفع موانع موجود این مهم در همان زمان مقرر انجام می‌شود.‏
از سوی دیگر منتشر نشدن صورت‌های مالی 9 ماهه در کدال این عرضه اولیه را با احتمال لغو روبه‌رو کرده است. به گفته صابر جعفروند آذر درصورتی‌که این صورت‌های مالی تا قبل از روز عرضه منتشر شود، عرضه اولیه کگهر مطابق بازمان بندی اعلام‌شده در روز شنبه 26 آبان اجرا می‌شود.

شاخص این هفته شاخص نشد!
شاخص کل با 1170واحد ریزش هفته را به پایان رساند، البته خودرویی‌ها و بانکی‌ها اوضاع بدی نداشتند و آب‌باریکه‌ای پتروشیمی‌ها داشتند اما امیدواریم که هفته آینده، اوضاع به کام شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر