بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
رییس اتحادیه فروشندگان فلزات در انتقادی مطرح کرد:

فیلتر معیوب بهین یاب در شناخت خریدار/ بورس نباید خرده‌فروش باشد

کارشناس محصولات فلزی گفت: درصورت ثبت نام خریداران در سامانه بهین یاب شناسایی آهن فروشان واقعی با مشکل مواجه می شود.
کد خبر : ۱۸۳۴۲۳

به گزارش بورس نیوز، سامانه بهین‌یاب (درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت) با هدف ایجاد یک پایگاه جمع‌آوری داده مبتنی بر خود‌اظهاری اطلاعات فعالان صنعت و بازرگانی وارائه خدمات در وزارت صمت راه‌اندازی شد که می توانست منشا بزرگی برای ایجاد تحولی بزرگ در عرصه شفاف‌سازی اطلاعات و پیشگیری از رانت ایجاد کند اما نقایص فنی و فرآیندی این وب‌سایت موانعی بزرگ بر سرراه تولیدکنندگان و بازرگانان واقعی به‌وجود آورد بنابراین این سامانه نه تنها نتوانست سرآغازی برای رسیدن به اهداف مورد نظر باشد بلکه مشکلاتی را نیز برای صنایع مختلف به همراه داشت اما اکنون زمزمه هایی مبنی بر ورود فلز به این سامانه در اوایل آذرماه نیز شنیده می شود که این امر داد برخی از فعالان این صنعت را برانگیخته زیرا معتقدند در اینصورت رانت در بازار فلزات افزایش می یابد.

بورس نباید خرده فروش باشد

محمد آزاد رییس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات به بورس نیوز گفت: درصورت ثبت نام خریداران در سامانه بهین یاب شناسایی آهن فروشان واقعی با مشکل مواجه می شود.

وی با بیان اینکه بورس نباید خرده فروش باشد، افزود: اگر این بازار قصد فروش آهن به صورت ظرفیتی را دارد باید این محصول را به آهن فروشان واگذار کند که آن ها براساس شبکه توزیع آهن را به دست مصرف کننده برسانند.

آزاد با تاکید بر اینکه نباید هرکسی که پروانه ساخت دارد در سامانه ثبت نام کرده و محصول را دریافت کند، گفت: بورس کالا باید در زمینه شناسایی خریداران همکاری های لازم را بعمل آورد زیرا در غیر اینصورت دلالان وارد بازار می شوند.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تصریح کرد: اگر آهن فروشان در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند و خریداران واقعی نیز وارد شوند محصول به دست مصرف کننده واقعی می رسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فلزات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

فروش ارزی اولویت سهامداران فولادی/ سایه آرامش در عرضه‌وتقاضا آهن

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

پتروشیمی‌ها و فلزی‌ها در سرازیری اصلاح

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا خبر داد:

آغاز طرح قیمت تضمینی ذرت از دوشنبه هفته جاری در بورس کالا

ارسال نظر