بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت ایران در گفت و گو با بورس نیوز؛

ایست به کاهش قیمت نفت/ خط ترمز دلخراش سرمایه‌گذاران طلای سیاه

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: کشورهایی که با ایران معاملات نفتی برقرار کرده اند قول داده بودند که تولید خود را افزایش دهند و کمبود حاصل از کاهش میزان عرضه نفت ایران را جبران کنند بنابراین به نظر می رسد که روند کاهش قیمت نفت موقتی خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۳۴۳۲

به گزارش بورس نیوز، براساس قول قبلی دونالد ترامپ 13 آبان ماه دور دوم تحریم ها علیه ایران آغاز شد مسئولین کشور از قبل آمادگی های لازم را برای مقابله و یا دور زدن تحریم ها را فراهم کرده و راهکارهایی از جمله عرضه نفت در بورس انرژی را نیز در این زمینه اندیشیده بودند اما برخلاف پیش بینی کارشناسان مبنی بر اینکه به تبع اعمال این تحریم ها و کاهش عرضه نفت ایران در بازارهای جهانی قیمت طلای سیاه روند صعودی را در پیش می گیرد قیمت این محصول نه تنها افزایش نیافت بلکه با کاهش نیز مواجه شد که این امر تعجب همگان را برانگیخت.

نفت به قیمت قبلی خود باز می گردد

رضا پدیدار رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت ایران به بورس نیوز گفت: به دلیل نگرانی از اثرات ناشی از تحریم های آمریکا علیه ایران پیش بینی می شد که طلای سیاه در بازارهای جهانی افزایش قیمت را تجربه کند اما پس از اعمال تحریم ها میزان نگرانی ها کمتر شد بنابراین قیمت نفت نیز کاهش یافت.

وی با بیان اینکه این روند پایدار نخواهد بود، افزود: کشورهایی که با ایران معاملات نفتی برقرار کرده اند قول داده بودند که تولید خود را افزایش دهند و کمبود حاصل از کاهش میزان عرضه نفت ایران را جبران کنند بنابراین به نظر می رسد که روند کاهش قیمت نفت موقتی خواهد بود.

پدیدار با بیان اینکه نفت به قیمت قبلی خود باز می گردد، گفت: ایران باید دیوار تحریم را شکسته یا دور بزند تا از این طریق بتواند بازار خود را در بین دیگر کشورها حفظ کند.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به عرضه نفت در بورس انرژی نیز گفت: اگر ترمزهای بعدی در این مسیر حذف شوند و شرایطی برای ورود تجار نیز فراهم شود شاید مشکلات موجود در این زمینه کمرنگ تر شوند.

وی با بیان اینکه به تبع ایجاد مشکل در صنعت نفت شرایط کارکنان و پرسنل این صنعت نیز در معرض تهدید قرارمی گیرد، افزود: امیدواریم که مشکلات موجود در این زمینه نیز توسط مسئولان برطرف شوند.

پدیدار با اشاره به اینکه در پی شکست خوردن نهادهایی از جمله انجمن سازندگان تجهیزات نفت سرمایه های ملی نابود می شوند، ادامه داد: اکنون اگر هیات های ما تماس بگیرند حرفی برای گفتن نخواهیم داشت و اگر صدای اعتراضی از این واحدها شنیده می شود مر بوط به کسانی بوده که حمایت نمی شوند.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت ایران با بیان اینکه پرسنل این نهاد افراد شریفی هستند که وقتی کار نیست باز به سر کار می آیند، تاکید کرد: امیدواریم که این مشکلات از طریق راهکارهایی که سیاستمداران کشور در نظر دارند برطرف شوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر