بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
نگرانی‌ها از جنگ‌های تجاری چین و آمریکا کمی آرام‌تر شده در حالی که آمریکا از بسته پیشنهادی چین در خصوص صلح تعرفه ای استقبال کرده است.
کد خبر : ۱۸۳۴۹۴

به گزارش بورس‌نیوز، تمامی دلایلی که هفته‌های گذشته فرصت خرید ایجاد کرده بودند در هفته جاری به دلایلی برای فروش تبدیل شد‌هاند.

کاهش قیمت نفت در هفته گذشته فرصت جذابی برای برخی سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است با وجود اینکه سود عملکرد شرکت‌ها نسبت به چهار ماه گذشته رشد 25 درصدی داشته است، اما سرمایه‌گذاران به رویدادهای آتی بیشتر از اتفاقات گذشته نگاه می‌کنند. صحبت‌های فدرال رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره و تصمیم دموکرات‌ها برای احیا دوباره مقررات بانکی یکی از فاکتورهای اصلی تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران در بازارهای سهام است.

مایکل، اوروکه، مدیر استراتژی بازار در موسسه جونز تریدینگ در این خصوص بیان کرد: من خیلی به بازار خوش بین نیستم و فکر می‌کنم در حال حاضر کاتالیست‌های مثبتی در بازار وجود نداشته باشد. ممکن است بازار فقط بابت نوسانات تغییرات فصلی مقداری واکنش مثبت نشان دهد که این دلیل هم برای سرمایه‌گذاری دلیل منطقی نیست.

البته اغلب تحلیلگران به ناامیدی مایکل اوروکه نیستند و آنهایی که در وال استریت رفت‌وآمد بیشتری دارند دست از امیدواری بر نمی‌دارند. از میان 25 تحلیل گری که بلومبرگ را یاری می‌کنند 18 تحلیلگر معتقدند که شاخص اس اند پی سال 2018 را با رکوردی جدید به پایان می‌برد و می‌تواند با ثبت مقاومتی جدید سال نوی میلادی را آغاز کند.

در این میان، نگرانی‌ها از جنگ‌های تجاری چین و آمریکا کمی آرام‌تر شده در حالی که آمریکا از بسته پیشنهادی چین در خصوص صلح تعرفه ای استقبال کرده است.

این بسته پیشنهادی چین به آمریکا، شامل ۱۴۲ ردیف کالا است که چین متعهد شده است که در خصوص آنها تولید و صادرات آن با آمریکا همکاری کند.

ترامپ با ابراز رضایت از بسته پیشنهادی اعلام داشته که با افزودن چند نکته دیگر به این بسته، به احتمال زیاد تعرفه‌های جدیدی برای چین وضع نخواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی آزادی مدیر مالی هواوی صورت گرفت؛

کاهش تعرفه واردات خودرو چین

بدترین هفته معاملاتی داوجونز به ثبت رسید؛

آمار ضعیف واردات و صادرات چین در ماه نوامبر

بازارهای جهانی ناامید از برقراری صلح تجاری میان چین و آمریکا

بازارهای آسیایی در نخستین ساعات معاملاتی امروز کاهشی شد

ارسال نظر