بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
وزیر نیرو گفت: موضوع نمایشگاه‌ها هم طبیعتا در این رویکرد وجود دارد که از ظرفیت صادراتی کشور استفاده خواهد شد. همانطور که می‌دانید، خدمات فنی و مهندسی مربوط به وزارت نیرو در صدر رقم صادرات خدمات کشور است.
کد خبر : ۱۸۳۵۰۴

به گزارش بورس‌نیوز، رضا اردکانیان درباره موضوع صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی در بستر برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند ایران اکسپو۲۰۱۸ چه تمهیداتی از سوی دولتاندیشیده شده است، اظهار کرد: درباره محوریت مباحث وزارتخانه با بخش خصوصی و نگاه دولت به نمایشگاه‌های صادراتی به ویژه ایران اکسپو در حوزه برق از حدود تیر ماه امسال بعد از جلسه هم اندیشی ای که رئیس‌جمهور با دست‌اندرکاران اجرایی داشت و خطوط کلی که در آن جلسه ترسیم شد، چهار کارگروه را در مشارکت با بخش خصوصی صنعت برق و همچنین آب و فاضلاب تشکیل داده ایم.

وی افزود:کارگروه‌های یاد شده به طور منظم جلساتی را برگذار می‌کنند و هفته گذشته نیزجمع‌بندی فعالیت خود را در جلسه ای در وزارت نیرو به بحث گذاشتند که یکی از آن کارگروه‌ها مربوط به ساخت داخل است. ارتباط بسیار نزدیک و موثری میان بخش خصوصی و صنعت برق و آب و فاضلاب وجود دارد و امیدواریم که از رهگذر این جمع‌بندی نزدیک و موثر بتوانیم مشکلات این بخش را رفع کنیم.

اردکانیان اضافه کرد:از جمله استفاده از سازوکارهای قانونی موجود برای رفع مشکلات و به ویژه درخصوص تبصره ۵ قانون بودجه ، برای تهاتر بدهی‌ها وارد عمل خواهیم شد تا بخش خصوصی ما توانمندی کافی را پیدا کند. همچنین به موضوع تعدیل نرخ قراردادهای ناشی از نوسانات ارزی و استفاده از همه ظرفیت‌های داخل پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد:موضوع نمایشگاه‌ها هم طبیعتا در این رویکرد وجود دارد که از ظرفیت صادراتی کشور استفاده خواهد شد. همانطور که می‌دانید، خدمات فنی و مهندسی مربوط به وزارت نیرو در صدر رقم صادرات خدمات کشور است.

وی بیان داشت: وزارت نیرو مسئولیت کمیسیون مشترک فدراسیون روسیه و جمهوری فدرال آلمان را نیز بر عهده دارد و علاوه بر جمهوری ارمنستان ارتباط مناسبی نیز میان ایران و همسایگان به ویژه جمهوری عراق و سایر کشور‌ها وجود دارد و بر این اساس بخش خصوصی پای ثابت و تعیین‌کننده توسعه ارتباطات ما است و ما بیشتر به دنبال توسعه امکانات صادراتی خود هستیم. تاکید رئیس‌جمهور در جلسه هفته گذشته هیات دولت بر این مبنی بود که دستگاه‌هایی از جمله وزارت نیرو باید جزو تامین کنندگان ارز برای کشور باشند و ما سعی داریم این موضوع را با سرعت پیش ببریم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون برنامه ریزی تولید برق مطرح کرد:

پایین بودن قیمت برق یکی از دلایل کاهش سود

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

زیان‌ده شدن صنعت برق کشور

با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان انجام شد؛

بهره‌برداری از یک دستگاه فیدر سیار در استان گیلان

ارسال نظر