بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

احتمال جدایی راه روسیه از اوپک

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: احتمال جدایی راه روسیه از اوپک، گفت: روسیه در یکی دو سال اخیر تلاش کرد همسو با تصمیمات اوپک حرکت کند که این موضوع سبب افزایش قیمت نفت شد.
کد خبر : ۱۸۳۵۰۷

به گزارش بورس نیوز، اسدالله قره‌خانی، با اشاره به احتمال جدایی راه روسیه از اوپک، گفت: روسیه در یکی دو سال اخیر تلاش کرد همسو با تصمیمات اوپک حرکت کند که این موضوع سبب افزایش قیمت نفت شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روسیه یکی از کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت است، افزود: روسیه در کنار یکی از تولیدکننده‌های نفت در اوپک یعنی عربستان از جمله تولیدکننده‌های بزرگ است که تصمیمات آنها در قیمت نفت تاثیر دارد.

بخشی از بودجه روسیه از درآمدهای نفتی است

وی با اشاره به اینکه بخشی از بودجه روسیه از درآمدهای نفتی است، ادامه داد: تصمیمی که در گذشته اخذ شده سبب شد که قیمت نفت افزایش یابد و منابع ارزی روسیه نیز افزایش یافت، در حالی که اگر قیمت نفت کاهش یافته و همانند گذشته به 30 دلار برسد درآمد روسیه به نصف کاهش می‌یابد.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در خانه ملت، با بیان اینکه مبنای تصمیمات روسیه برای افزایش تولید نفت سیاسی نیست، اظهار کرد: عربستان و آمریکا بر مبنای استراتژی سیاسی ممکن است تولید نفت متفاوتی داشته باشند، اما روسیه عمدتا براساس منافع اقتصادی فعالیت می‌کند، لذا بعید است که تصمیمی اتخاذ کند که درآمدهای این کشور کاهش یافته و با کسری بودجه در شرایط تحریمی مواجه شود.

تصمیمات روسیه در راستای نگه داشتن قیمت نفت بالای 60 دلار است

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات روسیه در راستای نگه داشتن قیمت نفت بالای 60 دلار است، افزود:عربستان در شرایط کنونی کاهش تولید داشته اما زمانی که مازاد عرضه روی آب وجود داشت قیمت نفت را کاهش داد.

قره‌خانی ادامه داد: در شرایط کنونی به دلیل کاهش تولید و آغاز فصل سرما تعادلی در قیمت نفت ایجاد می‌شود، کما اینکه امروز قیمت نفت تا حدود یک دلار افزایش یافت.

شاهد ریزش قیمتی یکباره در نفت نخواهیم بود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کاهش تولید نفت عربستان علیرغم وعده دادن به آمریکا نشان می‌دهد که این کشور مشکل اقتصادی دارد و حل مشکل‌های اقتصادی با بالا نگه داشتن قیمت میسر است، تصریح کرد: شاهد ریزش قیمتی یکباره در نفت نخواهیم بود و کاهش قیمت نفت تا سطح کنونی ناشی از کاهش رشد اقتصادی چین بوده چراکه این کشور یکی از بزرگترین مصرف‌کننده‌های نفت است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نهاد رسمی برای همکاری روسیه و اوپک تشکیل نمی‌شود؛

پیش نویس همکاری اوپک و روسیه

ارسال نظر