بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
در میان کالاهای اساسی واردشده به ایران در سال جاری، ذرت بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و از سوی دیگر واردات دانه‌های روغنی نیز ۲۲ درصد افزایش داشته است.
کد خبر : ۱۸۳۵۱۲
به گزارش بورس نیوز، بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران، در هفت ماهه نخست سال‌جاری، ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی به ارزش پنج میلیارد و ۳۴۳ میلیون دلار وارد کشور شده است.

ذرت، برنج، دانه‌های روغنی، دارو، روغن‌های خوراکی، گوشت قرمز، کنجاله سویا، جو، کود، قند و شکر و گندم ازجمله کالاهای اساسی هستند که طی هفت ماهه سال‌جاری وارد ایران شده‌اند.

بر اساس این گزارش، ذرت در صدر کالاهای اساسی وارد شده قرار دارد که به میزان چهار میلیون و ۷۶۶ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون دلار وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

دانه‌های روغنی با حجم یک میلیون و ۷۸۸ هزار تن و به ارزش ۹۲۴ میلیون دلار وارد کشور شده است و از نظر ارزشی نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که بر اساس گزارش گمرک ایران، روزانه بیش از ۴۰۰۰ اظهار در گمرکات انجام می‌شود و فقط توقف دو درصد از کالاها در گمرک بیش از معمول است و ۹۰ درصد کالاهایی که وارد گمرک می‌شوند، در کمتر از سه روز ترخیص می‌شوند.

همچنین خدمات شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته گمرک در شرایط ویژه اقتصادی به کالاهای اساسی در گمرکات مهم ایران صورت می گیرد و روند ترخیص این کالاها به صورت لحظه‌ای به کمک سامانه جامع گمرکی در مرکز پایش دفتر واردات گمرک رصد می‌شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:

جداسازی زندگی و مایحتاج مردم از نوسانات ارز

سی ان بی سی گزارش داد؛

42 دلار شدن قیمت نفت آمریکا

واردات ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار تن دانه‌های روغنی به کشور

واردات کنجاله سویا به یک میلیون و ۶۱ هزار تُن رسید

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

تفاوت فاحش قیمت برخی از اقلام در داخل و خارج از کشور

ارسال نظر