بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

عرضه‌اولیه بازار را به اصلاح کشاند/ بازار از اغما بازمی‌گردد

انتخاب بازه زمانی اشتباه برای عرضه اولیه، میزان عرضه‌وتقاضا در بورس را تحت‌الشعاع قرار داده و سیر بازار را نزولی می‌کند.
کد خبر : ۱۸۳۵۳۹

حسین مرادی مدیر امور معاملات کارگزاری مبین سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با اشاره به ریزش شاخص‌های امروز بازار سرمایه اظهار کرد: عرضه اولیه که طی روز گذشته رقم خورد، بازار را قرمز پوش کرد زیرا زمانی که شاخص چند هزار واحد مثبت شده و بازار عرضه اولیه با حجم انبوهی را مشاهده می‌کنند، سریعاً بازار به سمت اصلاح گام برمی‌دارد.

وی ادامه داد: بازار از حالت اغما بازخواهد گشت و سقف فروش تجارت و ملت جمع شده و بازار برای روزهای آتی آماده می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: انتخاب بازه زمانی اشتباه برای عرضه اولیه، میزان عرضه‌وتقاضا در بورس را تحت‌الشعاع قرار داده و سیر بازار را نزولی می‌کند.

این فعال بازار با اشاره به ارزیابی خود در خصوص گروه خودرویی‌ها نیز افزود: این گروه در بلندمدت با روند مناسبی روبه‌رو نخواهند شد امادر کوتاه‌مدت با توجه به جدول و علائم بازار یکسری نوساناتی را تجربه خواهد کرد.

مرادی با اشاره به اینکه رغبت سهامداران برای ورود به گروه خودرویی‌ها چگونه بوده، تصریح کرد: عموما سهام‌های شرکت خودروسازی جزو سهام‌های پر معامله بوده و در لیست خریدوفروش سهامداران جای دارند ولی ازلحاظ بنیادی اصلاً شرایط مناسبی ندارند حتی اگر افزایش قیمت هم بگیرند بازهم آن افزایش قیمت به‌اندازه‌ای نیست که بهای تمام‌شده آن‌ها را پوشش دهد.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند پتروشیمی‌ها در بازار امروز نیز اظهار کرد: یکی از دلایل ضعف پتروشیمی‌ها به خاطر نوع نگاهی است که دولت به آن‌ها داشته و اینکه نگاه تنها برای درآمدزایی باشد، مناسب نیست و متأسفانه این نگاه به بازار سرمایه نیز سرایت کرده است؛ بحث‌هایی درباره فروش دلار این شرکت‌ها در سامانه نیما یا خارج از نیما، خوراک واحدهای پتروشیمی همیشه غیرشفاف و مبهم بوده و تصمیم قطعی گرفته نمی‌شوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در نهمین عرضه اولیه فرابورس ایران

عرضه اولیه 10درصدی سهام «مادیرا»

معرفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی از سوی فرابورس؛

ادامه خریدوفروش اوراق امتیاز وام مسکن در فرابورس

توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفت؛

صدور مجوز افزایش سرمایه 68 درصدی "فالوم"

از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی؛

قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد+جدول

ارسال نظر