بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

خودروسازان در جاده 94/ لبخند سهم‌های بنیادی در تیره‌روزی بازار

با توجه به رشد قابل توجهی که بازار تجربه کرده یک دوره تقریبی با ثبات و همراه با اصلاح را باید سپری کند.
کد خبر : ۱۸۳۵۴۷

محسن رحمتی مدیرعامل کارگزاری تدبیرگران در ارزیابی نماد گروه خودروسازان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد: خودروسازان در همان جاده سال94 حرکت کرده و البته فشار کمتری را تحمل می‌کنند و آن‌هم بخاطر آن بوده که در دوره تحریمی سال 94 به بعد، خودروسازان به سمت مونتاژ قطعات چینی گام برداشتند و همین مورد باعث شد تا میزان درآمدی و تیراژ تولیدات آن‌ها به اندازه گذشته افت نکند اما امروز نیز خودروسازان باردیگر در همین مسیر قدیمی به حرکت خود ادامه می‌دهند.

کارشناس بازارسرمایه در ارزیابی خود از قرمزپوشی بازار گفت: با توجه به رشد قابل توجهی که بازار تجربه کرده یک دوره تقریبی با ثبات و همراه با اصلاح را باید سپری کند.

وی ادامه داد: انتظار افت شدید در بازار وجود ندارد و البته اغلب سهم‌های بازار مخصوصا سهم‌های بزرگ از لحاظ بنیادی‌ در شرایط مطلوبی قرار داشته و در مجموع این قیمت‌ها برای شرکت‌ها قابل توجیه است به همین خاطر نیز انتظار افت شدید وجود ندارد اما انتظار رشد سریع هم نباید در بازار وجود داشته باشد.

مدیرعامل کارگزاری تدبیرگران درخصوص آینده شاخص‌ها نیز اظهارکرد: بازار طی یک ماه آینده، در همین محدوده نوسان را سپری خواهد کرد اما نوسانی که شاید با اصلاح به سمت پایین همراه باشد اما در حد اصلاح است نه ریزش.

کارشناس بازارسرمایه درخصوص آنکه دولت حساب‌ویژه‌ای روی درآمد پتروشیمی‌ها بازکرده، تاکید کرد: تجربه زمان تحریم‌ها در حوزه پتروشیمی حاکی از آن بوده که این واحدها حتی در آن برهه نیز فروش‌های آن‌ها قطع نشده بوده تنها هزینه فروش‌ بالا می‌رود، اما درآمدزایی ارزی به کشور وارد می‌شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها مشکل پتروشیمی‌ها و واحدهای صادراتی انتقال ارز به داخل کشور بوده و تصور می‌شود در مجموع بعد از فروش نفت دومین صنعتی که دولت می‌تواند برای تامین ارز در کشورهای مختلف حساب کند همین صنعت پتروشیمی‌ها خواهد بود چون فروش‌ آن‌ها قطع شدنی نیست.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت:

انتظار درآمدزایی سریع دانش‌بنیان‌ها را نداریم

از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی؛

قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد+جدول

توسط پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی منتشر شد

بایسته‌های انتشار صکوک ارزی در ایران و نقش آن در ثبات مالی

فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

منفی شدن شاخص پتروشیمی‌ها به دلیل افزایش ریسک سرمایه‌گذاری

ارسال نظر