بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

روند قیمت‌گذاری ارز در موضوع پیمان ارزی باید اصلاح شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص بازنگری در پیمان‌سپاری ارزی اظهار کرد: تفکیک صادرکنندگان در خصوص پیمان‌سپاری ارزی به صلاح نیست و به جای این کار باید روند قیمت‌گذاری ارز در موضوع پیمان ارزی اصلاح شود.
کد خبر : ۱۸۳۵۸۹

به گزارش بورس‌نیوز، شهباز حسن‌پور بیگلری در خصوص بازنگری در پیمان‌سپاری ارزی اظهار کرد: تفکیک صادرکنندگان در خصوص پیمان‌سپاری ارزی به صلاح نیست و به جای این کار باید روند قیمت‌گذاری ارز در موضوع پیمان ارزی اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد:ارز حاصل از صادرات باید به کشور بازگردد اما نکته مهم این است باید اجازه داده شود تا نرخ ارز حاصل از صادرات در بازار براساس عرضه و تقاضا تعیین شود.

لزوم بکارگیری تاکتیک‌های اقتصادی کارشناسی برای مقابله با دشمن

نماینده مردم سیرجان در خانه ملت افزود: کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و برای مقابله با اقدامات اقتصادی دشمنان باید از تاکتیک‌های اقتصادی کارشناسی استفاده شود و نباید در شرایط فعلی روند صادرات متوقف شود.

بیگلری ادامه داد: در حال حاضر کشور، از ظرفیت‌های اقتصادی مناسبی برخوردار است و باید از منابع و ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه شود

سهیل امور در گمرکات نقش مهمی در تسهیل صادرات دارد.

وی ادامه داد:تسهیل امور در گمرکات نقش مهمی در تسهیل صادرات دارد بطور مثال گمرک ارزش صادرات یک کالا را بالا محاسبه می‌کند و بطور طبیعی صادرکننده باید به میزان ارزش مذکور پیمان‌سپاری ارزی انجام دهد که این مسئله ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید گمرک اظهار صادرکننده درباره ارزش کالا را بپذیرد مگر اینکه اختلاف ارزش غیرواقعی باشد نکته دیگر اینکه باید شرایط حمل‌ونقل محصولات صادراتی تسهیل شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل مطرح کرد:

تفاهم برای ساخت 8 آزادراه جدید با شستا

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران:

27 میلیارد دلار صادرات و 26 میلیارد دلار واردات

ارسال نظر