بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس:

کاهش نرخ ارز تاثیرات محدود بر بازار داشت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس ادامه داد: کاهش نرخ ارز تاثیرات محدود بر بازار داشته است که این موضوع به فرهنگ مردم و مدیریت سطح کلان کشوری بر می‌گردد.
کد خبر : ۱۸۳۵۹۶

به گزارش بورس‌نیوز، منصور مرادی با اشاره به سقوط قیمت ارز در چند روز اخیر اظهار داشت: بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا در 13 آبان ماه، بازار را رصد کردیم تا تغییرات نرخ ارز برآورد شود، خوشبختانه برخلاف تصورات از تاثیر اعمال تحریم‌ها، تغییرات قیمت دلار روند کاهشی را طی کرده است.

فرهنگ عامل اصلی نوسانات قمیت است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس ادامه داد: کاهش نرخ ارز تاثیرات محدود بر بازار داشته است که این موضوع به فرهنگ مردم و مدیریت سطح کلان کشوری بر می‌گردد، بازاری‌ها دلیل گران کردن اجناسشان را روند افزایش دلار اعلام می‌کردند اکنون که نرخ کاهش یافته است به بهانه آنکه در زمان گرانی‌ها جنس‌های خود را خریداری کرده اند دست به کاهش قیمت‌ها نمی‌زنند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می‌رسد عامل اصلی نوسانات و مشکلات اقتصادی ریشه در فرهنگ مردم و مدیریت سطح کلان کشوری دارد.

وی در خصوص تداوم روند کاهشی نرخ ارز، بیان کرد: دلار دو روز گذشته با نرخ 11 هزار و 500 تومان معامله شده است، متاسفانه روز گذشته شاهد افزایش هزار تومانی دلار و معامله با نرخ 12 هزار و600 تومان بوده ایم، برخی تاثیر محدودیت تراکنش بانکی را عامل کاهش قیمت ارز می‌دانند.

نظارت دولت بر بازار ارز ادامه یابد

مرادی در ادامه با تاکید براینکه دولت دلالان سطح ملی را محدود کرده است، عنوان کرد: باید دید که ورود دولت به بازار ارز و دلار تا چه اندازه تاثیرگذار است و آیا این تاثیر موقت خواهد بود یا دائمی. از سوی دیگر لازم است اعلام شود چه میزان ارز از سوی دولت به بازار وارد شده است.

این نماینده مجلس گفت: انتظار می‌رود روند نظارتی دولت بر بازار مداوم باشد تا در بلند مدت شاهد ثبات بازار و روند کاهشی قیمت ارز باشیم.

روند کاهشی قیمت سایر کالاها

وی در خصوص تاثیر کاهش نرخ ارز بر سایر کالاها گفت: حداقل 6 ماه زمان لازم است تا شاهد تاثیر نرخ دلار بر سایر کالاها باشیم، در ابتدا باید 6 ماه روند کاهشی و تثبیت قیمت دلار در بازار ادامه پیدا کند تامردم و بازاری‌ها از این موضوع مطمئن شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس اظهار کرد: به عبارتی باید اجناسی که با نرخ دلار قبلی در انبارهای وجود دارد، فروخته شود و اجناس با نرخ جدید خریداری و به بازار بیاید، با این حساب 6 ماه تا یکسال زمان می‌برد تا قیمت سایر اجناس نیز روند کاهشی را طی کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس:

قیمت دلار بالای 8 هزار تومان غیر واقعی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:

تداوم روند کاهش قیمت دلار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

روند قیمت‌گذاری ارز در موضوع پیمان ارزی باید اصلاح شود

ارسال نظر