بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
عضو هیات ‌مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور:

ترمیم دستمزد باعث کاهش نرخ بیکاری می‌شود

عضو هیات ‌مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار گفت: اگر ترمیم دستمزد انجام گیرد فضای اشتغال باز خواهد شد. اگر بتوانیم به نوعی ترمیم دستمزد را انجام دهیم، کاهش نرخ بیکاری را رقم خواهد زد و این بر امور بازنشستگان نیز بی‌تاثیر نخواهد بود.
کد خبر : ۱۸۳۶۴۰
به گزارش بورس نیوز، احسان سهرابی، در خصوص وضعیت اشتغال استان، اظهار کرد: در این بخش وعده‌های مختلفی داده شد و بیش از 4 میلیون اشتغال به صورت کلان باید در کشور ایجاد می‌شد، اما فرصت خوبی شد که اتباع با وضعیت موجود اقتصادی و عدم ثبات ارزی از کشور ما مهاجرت کنند.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی ما از لحاظ همجواری با افغانستان، باعث می‌شود که در منطقه فضای اشتغال بیشتری را در منطقه داشته باشیم.

عضو هیات ‌مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار در خصوص انتظارات خود از وزیر کار، افزود:  مهم‌ترین خواسته ما موضوع برگزاری جلسه شورای عالی کار و نتیجه مثبت است، با توجه به دستمزدی که امسال تصویب شده، شرایطی را ایجاد کرد و باعث شد که سفره کارگران کوچک‌تر شود.

سهرابی عنوان کرد: شورای عالی کار نیز تنها شورایی است که صلاحیت اظهار نظر در خصوص دستمزد را دارد. در حدود 3 ماهه پیش جلسه‌ای برگزار شد و به این اجماع رسیدند که درباره 800 هزار تومان ترمیم دستمزد اظهار نظر کنند و منابع آن باید در جلسات شورای عالی کار به تصویب می‌رسید و باید در این جلسه مشخص می‌شد که این منابع از کجا و توسط چه کسی باید تامین شود.

وی با بیان اینکه یکی از خواسته‌های ما این است که خروجی این جلسه هر چه زودتر اعلام شود، بیان کرد: آقای شریعتمداری نیز قول آن را دادند که این جلسه برگزار شود.

عضو هیات ‌مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار تاکید کرد: خواسته مهم دیگر ما،امنیت شغلی کارگران است. ما در سال گذشته در خدمت معاونت روابط کار وقت بودیم که دستورالعمل شماره 40 را ابلاغ کرد که در این دستورالعمل آمده که کارگرانی که در شغل خود به صورت قراردادی  و مستمر بودند نباید قرارداد آن‌ها کمتر از یکسال باشد.

سهرابی اضافه کرد: این دستورالعمل شماره 40 با فشارهایی که به وزیر کار وقت آقای ربیعی وارد شد، ابطال شد. بعد از آن طرح ساماندهی قراردادهای موقت کلید خورد و بنا براین شد که کلیه کارفرمایان قراردادهای خود را در سامانه ثبت کنند، باز هم توسط دوستان کافرما لابی‌گری انجام گرفت، عملا این دستور نیز انجام نشد.

وی ادامه داد: خواسته سوم ما نیز بحث تشکل‌یابی است، در حال حاضر وضعیت تشکل در ایران ضعیف است و تشکلاتی که در حوزه کارگری حضور دارند 20 درصد را پوشش می‌دهند.

عضو هیات ‌مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار با اشاره به اینکه باید در هر مجموعه کاری یک نماینده کارگر حضور داشته باشد تا مطالبات افراد را پیگیری کند، تصریح کرد: این امر جزو ضعف ما محسوب می‌شود، ما طبق قانون شوراها هر کارگاهی که بیش از 35 نفر پرنسل داشته باشند، می‌تواند شورای اسلامی کار داشته باشد و این شورا بازوان توانمند کارفرما بوده و بسیاری از مسائل را می‌تواند رصد کند.

سهرابی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: اگر ترمیم دستمزد انجام گیرد فضای اشتغال باز خواهد شد.  اگر بتوانیم به نوعی ترمیم دستمزد را انجام دهیم، کاهش نرخ بیکاری را رقم خواهد زد و این بر امور بازنشستگان نیز بی‌تاثیر نخواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر