بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
معاون وزیر صنعت گفت: بخش معدن در دوره نخست تحریم‌ها و نیز تحریم‌های کنونی کمترین آسیب را دیده و یکی از مقاوم‌ترین بخش‌ها بوده است.
کد خبر : ۱۸۳۶۵۵

به گزارش بورس‌نیوز، جعفر سرقینی اظهار کرد: در چند سال گذشته در دولت تدبیر و امید مهمترین پروژه‌های افتتاح شده از سوی رئیس‌جمهوری یا معاون اول وی در بخش معدن بوده که حاکی از اهمیت این بخش است.

به گفته وی، بخش معدن در دوره نخست تحریم‌ها و نیز تحریم‌های کنونی کمترین آسیب را دیده و یکی از مقاوم‌ترین بخش‌ها بوده است.

سرقینی یادآور شد: در 6 ماه نخست امسال یک میلیارد و 600 میلیون دلار فولاد صادر شد که در همسنجی با پارسال 11 درصد از نظر وزنی و 23 درصد از لحاظ ارزشی رشد داشته است.

سرقینی خاطرنشان کرد: اکنون ظرفیت ۱۰۰ میلیونی تنی در زنجیره فولاد در دست اجرا داریم که بخشی از آن در ایمیدرو و بخشی دیگر از سوی بخش خصوصی مدیریت می‌شود و با وجود تحریم‌ها در حال اجراست.

وی بیان کرد: ظرفیت ۱۲۰ میلیون تنی زنجیره فولاد در سال ۹۲ اکنون به ۲۰۵ میلیون تن افزایش یافته است و اگر ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت جدید یاد شده وارد مدار شود، اوضاع تولید بسیار خوب خواهد شد.

معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت تاکید کرد: برای غلبه بر تحریم‌ها و مشکلات داخلی و جلوگیری از کُند شدن حرکت در بخش از سوی بدخواهان خارجی باید خود را برای شرایط جدید مهیا کنیم و شیوه‌های مدیریتی خود را تغییر دهیم.

وی به برخی مطالبات وزارتخانه از ایمیدرو نیز اشاره کرد و گفت: اجرا شدن کامل هشت طرح فولادی، تعیین تکلیف پروژه‌های تولید بوکسیت و آلومینا در کشور گینه، اجرایی کردن نقشه راه معدن و تداوم جدی اکتشافات معدنی از جمله مهمترین این مطالبات است.

توسعه اکتشافات معدنی و حذف بروکراسی

در ادامه این مراسم، سرپرست جدید ایمیدرو گفت: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه ایمیدرو است و در دوره جدید این سازمان تلاش می‌کنیم تا از این سرمایه‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

جمشید ملارحمان، اولویت نخست برنامه‌های خود را در این سازمان اکتشاف معدن برشمرد و افزود: با استفاده از همه سرمایه‌های بخش خصوصی، با شتاب چند برابری نسبت به گذشته آن را ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: ایمیدرو بدون حمایت تشکل‌ها و بخش خصوصی قادر به انجام امور نیست و به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا همه پتانسیل‌های عمومی و خصوصی و سرمایه‌های داخلی و خارجی را به داخل بخش هدایت کنیم.

سرپرست جدید ایمیدرو ادامه داد: حذف بوروکراسی پیچیده در ایمیدرو و توجه به پژوهش و استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی از مهمترین اولویت‌ها خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سرپرست هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد:

اکتشاف، اولویت‌ اصلی سازمان توسعه و نوسازی معادن

از سوی سندیکای صنعت برق مطرح شد؛

شروط لازم برای افزایش صادرات برق

در هفت ماهه گذشته توسط بانک‌ها انجام شد؛

اعطای 3581 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های اقتصادی

ارسال نظر