بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
حسن منتظر تربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز در نخستین ماموریت کاری در سمت جدید، در استان آذربایجان غربی حضور می‌یابد.
کد خبر : ۱۸۳۶۷۶

به گزارش بورس‌نیوز، حسن منتظر تربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز در نخستین ماموریت کاری در سمت جدید، در استان آذربایجان غربی حضور می‌یابد.

حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری در این استان فرصتی مغتنم برای افتتاح طرح گازرسانی به یک شهر، ۲۰۰ روستا و ۱۸ واحد صنعتی از طریق ویدئوکنفرانس است.

به گفته علیرضا شیخی، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی، برای بهره‌برداری از این عملیات، ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

هم‌زمان با این مراسم، کلنگ آغاز عملیات گازرسانی به ۵۹ روستا و ۱۶۶ واحد صنعتی آذربایجان غربی نیز به زمین زده خواهد شد که برای اجرایی شدن آن اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

تا سال ۹۲، فقط ۳۱۰ روستا ( ضریب نفوذ ۳۲ درصد) و ۳۵ شهر آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند بوده‌اند، اما با برنامه‌های دولت یازدهم و دوازدهم، تاکنون یک هزار و ۱۳ روستا و ۳۹ شهر استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند به گونه‌ای که اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی بین خانوار روستایی به ۶۵ درصد رسیده است و با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی در دست اجرا، این آمار به بالای ۸۰ درصد خواهد رسید. اکنون تعداد مشترکان گاز طبیعی استان آذربایجان غربی حدود یک میلیون مشترک است.

اکنون عملیات گازرسانی به ۶۳۶ روستا در استان آذربایجان غربی در حال اجراست و تا ابتدای آبان ماه امسال نیز ۱۹۴ روستا از گاز بهره‌مند شدند.

پیش از آغاز به کار دولت یازدهم، ۴۳۷ صنعت عمده، انرژی خود را از گاز طبیعی تامین می‌کردند و ۱۰۳ ایستگاه گاز طبیعی فشرده (CNG) نیز در استان فعال بودند که این ارقام اکنون ۷۷۰ صنعت و ۱۲۲ ایستگاه CNG در استان‌ رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر