بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
بی شک یکی از عجایب فضای اقتصادی کشور، دشوار بودن اعلام ورشکستگی شرکت‌ها است، اتفاقی که اخبارش به طور مدام از کشور های توسعه‌یافته به گوش می‌رسد.
کد خبر : ۱۸۳۶۷۷
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، نه تنها اعلام ورشکستگی شرکت ها در این ایران دشوار است بلکه بعضا شاهد ادامه فعالیت های شرکت حتی پس از قبول ورشکستگی می باشیم.

شرکت لوله و تجهیزات سدید که پس از اعلام ورشکستگی در سال 1387 و موافقت دادگاه با این اعلام همچنان با ادامه فعالیت های خود در فضای اقتصادی کشور نه تنها موجب افزایش روزافزون زیان انباشته خود و بدهی به شرکت ها و بانک های فعال کشور می گردد بلکه با نظارت عجیب فرابورس، نوسانات مثبت چند صد درصدی را نیز در ماه های گذشته به ثبت رسانده است.



تحقق 505 میلیارد زیان خالص در شش ماهه نخست سال مالی 1397، ثبت 4.540 میلیارد ریال زیان انباشته تا انتهای این دوره، 6720 میلیارد ریال بدهی بابت تسهیلات مالی در یافتی از بانک ها، سرمایه در گردش منفی 4900 میلیارد ریالی و ....، تنها بخشی از عملکرد مالی قابل تحسین این شرکت است.

از نکات قابل توجه در فعالیت های این شرکت افزایش روزافزون زیان ها و بدهی های شرکت در سال های اخیر است که بخش عمده ای از این بدهی ها مربوط به بانک های اقتصاد نوین و پاسارگارد است.

سوال اینجاست که در این کشور چگونه از ادامه فعالیت های این شرکت جلوگیری نمی شود و البته چگونه سهام این شرکت در بازار فرابورس ما نوساناتی بیش از 400 درصدی را در 6 ماهه گذشته ثبت می نماید؟
اشتراک گذاری :
ارسال نظر