بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
مدیران ارشد شرکت ماشین‌های اداری ایران از آمادگی مجموعه خود برای حضوری شفاف در فرابورس سخن گفته و ابراز امیدواری کردند این حضور به جذب سهامداران جدید منتج شود.
کد خبر : ۱۸۳۷۱۷

به گزارش خبرنگار بورس‌نیوز، در چهل و پنجمین نشست فرابورس با نام «یک دیدار، یک عرضه» مدیران شرکت ماشین‌های اداری ایران «مادیران» به منظور معرفی بیشتر خود برای عرضه اولیه در فرابورس حضور پیدا کردند.

براساس این گزارش شرکت ماشین‌های اداری ایران در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه خواهد داشت و تمامی اطلاعات مالی و تولیدی این مجموعه در سامانه کدال قابل دسترسی است.

محمود امیری، موسس و بنیانگذار مادیران در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه ورود به بازار سرمایه یکی از آرزوهای وی بوده است، اظهار کرد: 52 سال خدمت و تلاش برای صنعت و خاک ایران با هدف معرفی برندی قابل اعتماد در نزد ایرانیان امروز به ثمر نشسته واین وظیفه ما بود که با ورود به بورس برنامه‌های توسعه‌ای خود را ادامه دهیم.

وی مادیران را یک روبات خواند که در تمام این سال‌ها افرادی به آن وارد و افرادی از آن خارج شدند.

موسس شرکت ماشین‌های اداری ایران وجود 15 میلیون دستگاه از انواع محصولات مادیران در منازل ایرانیان را نشان از اعتماد مشتریان به این نماد دانست و افزود: ما همیشه به دنبال نوآوری هستیم زیرا بر این عقیده‌ایم که تنها راه حفظ رضایت سهامدار و مشتری به‌روز بودن است.

در ادامه ثقفی مدیرعامل شرکت ماشین‌های اداری ایران «مادیران» با ابراز خوشنودی از فراهم شدن مقدمات حضور مادیران در بورس گفت: ما به دنبال جذب سهامدار جدید، سرمایه‌ تازه و توسعه فعالیت‌های خود هستیم. از این رو ورود به فرابورس برای ما بسیار مهم و ضروری بود.

وی درباره میزان تولید مهم‌ترین محصول مادیران گفت: تولید تلویزیون از سال 86 در مجموعه ما کلید خورد که در سال اول تعداد آن 2هزار دستگاه و در سال 96، 165هزار دستگاه بوده است. ما 80 تا 90 درصد از محصول‌مان در رده تلویزیون‌های سایز بزرگ قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ماشین‌های اداری ایران از ورود مجموعه خود به حوزه لوازم خانگی خبر داد و افزود: از اول مهرماه 96، با شرکت تی‌سی‌ال قرارداد 5ساله بستیم تا لوازم خانگی این برند را در ایران عرضه نماییم. البته در برنامه توسعه‌ای مادیران احداث یک کارخانه تولید لوازم خانگی در منطقه ویژه پیام وجود دارد و هم اکنون کار ساخت در زمینی به مساحت 70هزار مترمربع آغاز شده است.

وی افزود: در حال حاضر مادیران بیش از هزار نماینده فروش فعال در حوزه لوازم صوتی، تصویری و آی‌تی داشته و این مهم با اضافه شدن لوازم خانگی افزایش پیدا خواهد کرد.

ثقفی علت انتخاب شرکت تی‌سی‌ال به عنوان همکار جدید را توانایی این مجموعه در تولید پنل تلویزیون اعلام کرد و افزود: در سراسر جهان تنها هفت شرکت تکنولوژی تولید پنل تلویزیون را دارند و تی‌سی‌ال یکی از آنهاست.بنابراین ما تصمیم گرفتیم فعالیت خود را در ابتدا در قالب تلویزیون‌های این شرکت وسپس لوازم دیگر کلید بزنیم.

وی از امکان صادرات محصولات مادیران به سایر کشورها خبر داد و افزود: این امکان وجود دارد اما فرصت و زیرساخت‌های لازم برای صادرات در ایران فراهم نیست و ما تنها می‌توانیم بازار داخلی را پوشش دهیم.این درحالی است که ظرفیت تولید ما سه میلیون دستگاه تلویزیون و نیاز داخلی تنها یک میلیون و 600 هزار دستگاه است.

مدیرعامل شرکت مادیران با اعلام این خبر که سومین تولیدکننده تلویزیون در ایران شرکت ماشین‌های اداری ایران است، گفت: براساس آمارهای اعلام شده بیش از 12درصد از سهم بازار تلویزیون در داخل کشور متعلق به تولیدات شرکت ماشین‌های اداری ایران است.

وی از ورود لوازم خانگی تی‌سی‌ال ساخته شده در مجموعه کارخانه‌های شرکت ماشین‌های اداری ایران در منطقه آزاد پیام تا پایان سال 97 خبر داد و افزود: ابتدا لباسشویی‌های تولیدی مادیران با برند تی‌سی‌ال تا آخر امسال و یخچال تی‌سی‌ال از مهر سال 98 وارد بازار ایران خواهند شد.

ثقفی درباره قطع همکاری با همکار کره‌ای خود گفت: شرکت ال‌جی از 5ماه پیش صادرات محصولات خود را به کشور متوقف کرد. البته در این روزها خبرهایی از توافق دولت کره با آمریکا برای استثناشدن از تحریم‌ها شنیده شده اما رسمی نیست. بنابراین تولید محصولات شرکت ماشین‌های اداری ایران با برند ال‌جی با شرایط فعلی کمتر خواهد شد ولی ما امیدواریم راه‌های جایگزین برای تامین قطعات موردنیاز محصولات ال‌جی را پیدا کنیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر