بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
عملکرد 9 ماهه شرکت سرمایه‌گذاری امید بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، رشد قابل توجهی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۸۳۷۳۴

به گزارش بورس نیوز، عملکرد 9 ماهه شرکت سرمایه‌گذاری امید بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، رشد قابل توجهی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. سود خالص کسب شده شرکت در این دوره، مبلغ 15 هزار و 43 میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 135 درصد افزایش داشته است.

با توجه به اینکه شرکت‌های زیرمجموعه اصلی شرکت یعنی شرکت‌های صنعتی و معدنی گل گهر، صنعتی و معدنی چادر ملو و سنگ آهن گهر زمین با افزایش قابل ملاحظه سودآوری در سال 96 نسبت به سال 95 همراه بوده‌اند، می‌توان دلیل اصلی رشد بیش از 100 درصدی سود شرکت را در رشد سودآوری شرکت‌های سرمایه‌پذیر عنوان نمود. لازم به ذکر است که سود خالص دو شرکت گل گهر و چادرملو در سال 96 نسبت به سال 95 به ترتیب 132 و 96 درصد افزایش داشته است.

با توجه به پیش‌بینی عرضه 10 درصد از سهام شرکت گهر زمین که تا کنون 5 درصد آن محقق شده است و همچنین دریافت سود از سایر شرکت‌های سرمایه‌پذیر، این شرکت پیش‌بینی سود خالص هر سهم خود در سال مالی جاری خود را 800 ریال برآورد نموده است.

لازم به ذکر است که بخش عمده درآمدهای سرمایه‌گذاری این شرکت در 9 ماهه نخست، مربوط به سود سهام دریافتی از شرکت‌های زیرمجموعه به مبلغ 13 هزار و 843 میلیارد ریال است. همچنین، شرکت در این دوره مبلغ 1 هزار و 165 میلیارد ریال سود فروش پیش‌بینی نموده است.

شرکت‌های زیرمجموعه اصلی این هلدینگ، گل گهر، چادرملو، سنگ آهن گهر زمین و سرمایه‌گذاری سپه هستند که هرگونه نوسان قیمتی در بازار فولاد و سنگ آهن، اثر قابل ملاحظه‌ای بر روند سودآوری سرمایه‌گذاری امید خواهد داشت.

«وامید» و کسب سود 501 ریالی به ازای هر سهم در عملکرد 9 ماهه


اشتراک گذاری :
ارسال نظر