بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بورس نیازمند افزایش حجم معاملات/ نقدینگی نباید به واسطه‌ها برسد

یکی از نقاط ضعف بازار، عدم ورود سرمایه‌های جدید و افزایش حجم معاملات بوده بنابراین باید برای گردش سرمایه در صنایع مختلف، راهکارهای ورود نقدینگی به بازار اندیشیده شود.
کد خبر : ۱۸۳۷۴۶

سید جلال صادقی شریف مدیرعامل کارگزاری امیدسهم در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با ارزیابی بازارسرمایه طی هفته جاری اظهارکرد: کاهش شاخص‌ها در ابتدای هفته جاری به دنبال دلیل خاصی نبوده و بیشتر ذات بازار را به نمایش گذاشت چراکه بازار نیازمند اصلاح قیمت‌ها بوده و سهامداران نباید دنبال متهم باشند زیرا در اواسط هفته بازار به سوی سبزپوشی گام برداشت.

وی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف بازار، عدم ورود سرمایه‌های جدید و افزایش حجم معاملات بوده بنابراین باید برای گردش سرمایه در صنایع مختلف، راهکارهای ورود نقدینگی به بازار اندیشیده شود.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به برخی نمادها و تمرکز سهامداران بر آنها، گفت: بسیاری از سهامداران بازار از جمله خودرویی‌ها در انتظار تصویب قیمت‌ها نشسته‌اند چراکه این افزایش می‌تواند بسیاری از زیان شرکت‌های خودروساز را پوشش دهد و بخاطر همین سهامداران منتظر خبر افزایش قیمت از سوی رئیس‌جمهور است.

صادقی شریف با اشاره به صنایع پیشرو بازارسرمایه تصریح کرد: تاکنون بازار پیشرویی نداشته و با توجه به ثباتی که بعد از ریزش قیمت جهانی شکل گرفت، الان در بازار فلزات و غیره به آرامش نسبی دست‌یافته‌ایم اما پالایشگاهی‌ها و معدنی‌ها سهام بنیادی خوبی را برای سهامداران به دنبال خواهند داشت.

وی اضافه کرد: سهام پالایشی‌ها بخاطر ریزش قیمت نفت آسیب دید اما با توجه به وضعیت P/E‌هایی که دارند و طبق پیش‌بینی‌ها، آینده این گروه منفی نخواهد ماند.

کارشناس بازارسرمایه درباره اینکه آیا تحریم‌ها به این گروه آسیب بیشتر می‌رساند یا خیر نیز تاکید کرد: باید در انتظار سهمیه‌بندی جدید اوپک نشست ضمن آنکه آیا کاهش یا افزایش میزان تولید و حتی فروش یا عدم فروش نفت نیز از المان‌های تاثیرگذار بر این حوزه است؛ اما بعید می‌دانیم که بتوانند به گونه‌ای تحریم‌ها را عملی کنند که ایران تماما متضرر شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در آستانه دیدار میان ولادیمیر پوتین با بن‌سلمان صورت گرفت؛

کاهش تولید نفت روسیه در آستانه مذاکره با عربستان

راشاتودی گزارش داد:

کدام فلز از طلا گران‌تر شد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
بایدراهکار رو وقتی اول مهرماه امسال بازار و بهم زدن با عرضه های ابشاریشون و اعتماد مردم و ازبین بردن جواب بدن حالا بریم دنبال سرمایه گذار درس هم نمیشه باز هم تا بازار خوب شه فریاد وای حباب و استراحت و سود انی عده ایی و ریزش بازار وقتی نمیذارن بازارجون بگیره و اعتماد جلب شه چطور بازارمیتونه تقدینکی جذب کنه اونجارو درست کنید