بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
مدت های مدیدی است که صنعت ساختمان کشور در رکود بی سابقه و عمیقی به سر می برد و اعطای گاه به گاه وام های مسکن نیز دردی دوا نکرده است. در نتیجه انتظار چندانی نیز نمی توان از گروه انبوه سازان در بورس تهران داشت و وضعیت قیمت سهام و همچنین درآمدزایی این شرکت ها چندان امیدوارکننده نیست.
کد خبر : ۱۸۳۸۳۷

به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بررسی وضعیت فروش شرکت های انبوه ساز حاضر در بورس اوراق بهادار تهران در مهر ماه سال جاری همچنان نشانه های رکود را به معرض نمایش می گذارد.

بر این اساس، از میان شرکت هایی که گزارش خود را منتشر کرده اند، پاییز ساختمانی ها بسیار سرد بود و نیمی از شرکت ها هیچ گونه فروشی نداشته اند و کماکان واحدهای تکمیل شده و در دست ساخت، بدون مالک باقی مانده اند.

در بین شرکت های انبوه ساز، «ثباغ» در مهر ماه بیش از سایرین توانسته واحدهای خود را به فروش برساند و با ثبت متراژ 1560، رتبه اول را از آن خود کرده است. پس از آن «ثرود» 881 متر و «ثشرق» 405 متر از پروژه های خود را به مرحله فروش رساندند.

شرکت هایی همچون «ثامان»، «ثعمرا»، «ثتران» و... توفیقی در امر فروش کسب نکردند.

سایه رکود قصد کوچ ندارد / کدام انبوه ساز بیشتر مشتری دارد

از نظر مبلغ فروش «ثباغ» توانست حدود 68 میلیارد ريال و «ثرود» نیز 56 میلیارد ريال عایدی کسب کند. اما در این بخش «ثشرق» جای خود را به «ثالوند» با 18 میلیارد ريال فروش داد.

سایه رکود قصد کوچ ندارد / کدام انبوه ساز بیشتر مشتری دارد

همانطور که از عملیات و فعالیت های شرکت های ساختمانی در مهر ماه مشخص است، همچنان وضعیت معاملات در بازار مسکن دلچسب نیست و رکود حاکم قصد کوچ ندارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر