بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم امروز، نیم نگاهی دارد به یک نظرسنجی به رنگ واقعیت تا نوشدارویی که باز هم دیر آمد.
کد خبر : ۱۸۳۹۵۳
به گزارش بورس‌نیوز، عرضه اولیه 10درصد از سهام شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران در بازار دوم فرابورس ایران با استقبال ‌‏304 هزار و 107 نفری مشارکت‌کنندگان همراه شد.

این عرضه تقاضای بیش از 505 میلیون و 43 سهمی را ‏تجربه کرد که به هر کد معاملاتی تا سقف 399 سهم در قیمت 3650 ریال اختصاص داده شد.‏

نظرسنجی به رنگ واقعیت

در شرایطی که بانک ها و پالایشی ها یکه تازی می کردند و سایر گروه ها از جمله گروه خودرو و ساخت قطعات در حاشیه قرار گرفته بودند، در نظرسنجی که از ۱۳۷۱ نفر انجام گرفت، نتایج جالب توجهی به دست آمد.

بررسی‌های آبسیم بورس‌نیوز نشان می‌دهد که این نظرسنجی به واقعیت نزدیک شده و گروه‌های بانک و پالایش نفت، جای خود را به گروه خودرو داده اند و نگاه‌های بسیاری به این گروه جلب شده است. این ماجرا با خبرها و شایعات گوناگون از اعطای مجوز افزایش نرخ های خودرو شروع شد و اعلام رسمی «خزامیا» در این خصوص، به این موضوع دامن زد.

انتظار می رود مطابق نتایج نظرسنجی، این بار نوبت گروه خودرو باشد و بیش از دیگران بر سر زبان سهامداران بیفتد.

طلا زرد می‌شود

طبق جدیدترین آمارهای کیتکو از تحلیلگران وال‌استریت، پیرامون قیمت‌ طلا در هفته جاری عنوان شده که قیمت این عنصر احتمالا فاز افزایشی را طی خواهد کرد و بازار باید منتظر نرخ رشد طلا باشد.

نسخه دیرهنگام بانک‌مرکزی

کار از کار که گذشت حالا نسخه‌های مبارزه با رشد نرخ ارز در حال تدوین است و طبق دستورالعمل میردامادی‌ها، پوزهای صرافی ‌های تورنتو، هرات، اربیل، سلیمانیه از رونق خواهد افتاد، امیدواریم نوشداروهای تاریخ گذشته به ضرر تحریم‌ها تمام نشود.

خواهر فولادی در رویای فروش النگو

ذوب‌آهنی‌ها خواهان افزایش سرمایه از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برآمده‌اند اما باید اشاره شود که مجموع بدهی ذوب، ۳۸۰۰ میلیارد تومان عنوان شده که گویا این بدهی قرار است با تهاتر قطعی ۹۰ تا ۹۵ درصدی بدهی به ۴ بانک و همچنین واگذاری زمین های غیر مولد شرکت برای تسویه بدهی شرکت استفاده شود بنابراین شاید این خواهر بخواهد با فروش النگو، بدهی‌های خود را سبک کند.

کاهش مصرف لبنیات

در حالی که تمامی دامداران و سازمان‌های حمایتی شیپور رشد نرخ را تا ثریا می‌دمیدند و لبنی‌ها هشدار کاهش نرخ مصرف می‌دادند و سمعکی در گوش آنها نبود، امروز آمار آماده که 20درصد مصرف لبنیات کاهش یافته و ضرر این رشد نرخ‌های بی‌جا به زودی دامن‌گیر تمام چرخه لبنیات خواهد شد.

افزایش سرمایه‌ای داغ

سازمان بورس و اوراق بهادار تهران مجوز افزایش سرمایه ٣٠ درصدی شرکت ملی صنایع مس ایران از محل سود انباشته را صادر نمود.

همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار تهران مجوز افزایش سرمایه ٢٣ درصدی شرکت زغالسنگ نگین طبس  از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را مورد تصویب قرار داد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر