بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
درصورتی که زیرساخت های مناسب فراهم شود، صنعت تایر در توسعه ابعاد اقتصادی کشور نقش بسزایی می تواند ایفا کند. یکی از شرکت های تولیدکننده تایر که با وجود برخی نقاط ضعف، مسیر متفاوتی را در پیش گرفته، بارز است.
کد خبر : ۱۸۳۹۷۱

به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، «گروه صنعتی بارز» یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان تایر در کشور است که در 6 ماهه نخست سال 97 بالغ بر 26 درصد از بازار داخل را تحت سیطره خود داشت.

عرض اندام «پکرمان» در برابر خودروسازان / سیاست‎هایی که به بار نشست

سرمایه گذاری ها

در اختیار داشتن 90 درصد شرکت بارز کردستان به یک امتیاز بزرگ بدل شده و با راه اندازی کامل آن در سال آینده، سطح تولید از 80 تن کنونی به بیش از 2000 تن خواهد رسید و قطعا بازارهای بیشتری به نام این شرکت ثبت خواهد شد.

فرصت ها

افزایش تقاضای تایر در داخل به دلیل مشکلات واردات کمک شایانی به شرکت های تایرساز برای افزایش حجم فروش کرد. علاوه بر این، به دلیل تولیدات زیاد خودروهای سواری در سالیان اخیر، تایر سواری تعویضی بازار بزرگی را شکل داده است. خرید اینترنتی تایر نیز چندی است موجودیت پیدا کرده و تقاضای بالایی از درگاه اینترنت سرازیر می شود که حاشیه سود مطلوبی نیز دارد.

وضعيت سرمايه در گردش

با توجه به اينكه شركت فاقد تعهدات در دوره آتي بوده و در حال حاضر قصد تامين مالي از طريق بازار سرمايه را ندارد، جهت مقابله با كمبود سرمايه در گردش مذاكرات لازم با بانك هاي داخلي براي اخذ و تمديد تسهيلات در سررسيد انجام گرديده است.

تحلیل فاصله ساختار دارایی‎ها

بر اساس بررسی های آبسیم و بر مبنای تحلیل فاصله ساختار دارایی ها، دریافتنی های تجاری بیشترین بخش دارایی ها را تشکیل می دهد. این سرفصل در دوره جاری به سبب فروش نقدي به نمايندگان فروش کاهش داشته و نسبت به میانگین گروه، 15 درصد کمتر است. بنابراین، در این سرفصل مهم عملکرد قابل قبولی دارد.

عرض اندام «پکرمان» در برابر خودروسازان / سیاست‎هایی که به بار نشست

25 درصد از تولیدات «پکرمان» در اختیار خودروسازان و 75 درصد دیگر در بازار به فروش می رسد و با اتخاذ سیاست فروش نقدی در بازار داخل، تنها با خودروسازان در وصول مطالبات در رفت و آمد است.

سطح موجودی نقد شرکت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و افزايش آن عمدتا ناشي از اخذ تسهيلات از بانك هاي داخلي است.

موجودی مواد و کالا طی روندی نزولی، به 16 درصد کل دارایی ها رسیده و از میانگین گروه نیز 8 درصد پایین تر است. این موضوع نشان از بهبود وضعیت فروش دارد.

نقطه تمایز «پکرمان» با گروه، سرمایه گذاری های بلندمدت است. این شرکت علاوه بر شرکت لاستیک بارز کردستان، تملک چند شرکت دیگر را در دست گرفته و درآمدهای مناسبی نیز از این محل شناسایی می کند. این شرکت براورد کرده تنها از محل شرکت لاستیک بارز کردستان 200 میلیارد ريال درآمد کسب نماید.

در مجموع، میتوان گفت «پکرمان» نسبت به همگروهی‎های خود یک سر و گردن بالاتر است و میوه سیاست های اتخاذی در امر سرمایه گذاری و شیوه فروش، به بار نشسته و در سال های آتی بیش از پیش عرض اندام خواهد کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

جلوگیری از واردات لاستیک بی‌کیفیت

رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران:

باید فکری به حال قطعه‌سازی خودرو شود

ارسال نظر