بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
مزایای تاریخی و جغرافیایی ایرلند باعث شده مردم این جزیره برای شرکت‌های فناوری‌محور جذاب به نظر برسند.
کد خبر : ۱۸۴۰۳۱
به گزارش بورس نیوز، مزایای تاریخی و جغرافیایی ایرلند باعث شده مردم این جزیره برای شرکت‌های فناوری‌محور جذاب به نظر برسند. برای مثال در منطقه یورو ایرلند تنها کشوری است که مردم در آن انگلیسی صحبت می‌کنند. علاوه بر این، ایرلند بین اروپا و امریکا قرار گرفته که دسترسی کسب‌وکارها به هر دو بازار را آسان می‌کند. دولت ایرلند نسبت به حمایت از شرکت‌های فناوری‌محور اشتیاق زیادی نشان می‌دهد. مالیاتی که دولت ایرلند از این شرکت‌ها دریافت می‌کند کمترین میزان مالیات در اروپاست. این شرکت‌ها هم چنان می‌توانند از اعتبار مالیاتی 25 درصدی در هزینه‌های توسعه و تحقیق هم بهره‌مند شوند. ایرلند با 60 کشور جهان توافق مالیات مضاعف بسته است که بر اساس آن دریافت مالیات مجدد از شرکت‌ها لغو یا از میزان آن کم می‌شود.

«باید دیوانه باشید تا از این فرصت بی‌نظیر سرمایه‌گذاری استفاده نکنید، فرصتی که در دوست‌ترین کشور دنیا نسبت به کسب‌وکار فراهم شده، آن‌هم با جوان‌ترین و کارآمدترین نیروی کار در اروپا» این را بیل کلینتون رئیس‌جمهور اسبق ایالات‌متحده امریکا در فوریه سال 2012 و در مجمع سرمایه‌گذاری در ایرلند گفته است.

ایرلند خانه بسیاری از شرکت‌های فناوری‌محور برتر و استارت‌آپ‌های دنیاست. رتبه این کشور در رده‌بندی فوربس از کشورهای مناسب برای راه‌اندازی کسب‌وکار هشتم است. 9 شرکت از ده شرکت برتر فناوری‌محور در حوزه درمان مثل بوستن ساینتیفیک یا مدترونیک حضور پررنگی در ایرلند دارند. 24 شرکت برتر داروسازی مثل پفی زار، آمگون، جانسون و جانسون، روشه، نوراریتس، سانوفی، بریستولمایر هم در ایرلند فعالیت چشم‌گیری دارند. این حضور شامل ده شرکت برتر دیجیتالی جهان یعنی اپل، مایکروسافت، گوگل، توییتر، اچ‌پی، دراپ باکس، اینتل و فیس‌بوک و دیگران هم می‌شود که ایرلندی‌ها جمع بزرگی از کارکنان آن‌ها را شکل می‌دهند. درواقع این شرکت‌های بزرگ برای دسترسی به نرخ‌های مالیاتی جذاب، انتفاع از حضور در منطقه یورو، دسترسی به استعدادهای بین‌المللی و زندگی با کیفیت به ایرلند آمده‌اند.

ایرلند هم چنان حامی شمار زیادی از استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپاست. بسیاری از کسب‌وکارهای نوپای ایرلندی راه‌حل‌های کلود بیس مثل پلتفرم‌های خدماتی و نرم‌افزارهای زیرساختی را فراهم کرده‌اند. در چند سال گذشته استارت‌آپ‌های مرتبط با هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در حال رشد است.

بااین‌حال مجموعه‌ای از مزایا و معایب برای کسب‌وکارهای نوپا در مراحل اول فعالیت در ایرلند وجود دارد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کار در ایرلند این است کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپ‌های تازه‌کار می‌توانند از اکوسیستم بی‌نظیر که شتاب‌دهنده و انکوباترها، سرمایه‌گذاران و فضای اداری و...را شامل می‌شود استفاده کنند. این اکوسیستم ان‌دی‌آرسی، نوا یوسی‌دی، لانچ باکس، داگ پتچ لبس، دی‌سی‌یو راین آکادمی را در برمی‌گیرد. ان‌دی‌آرسی یکی از قدیمی‌ترین شتاب‌دهنده در یک دهه گذشته است که در بیش از 255 استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده است. آسانی دریافت سرمایه برای استارت‌آپ‌ها تحت تأثیر دشواری‌های بعدی در رشد کسب‌وکارهای نوپا قرار می‌گیرد. این دشواری بیشتر ناشی از نبود یک اجرای موفقیت‌آمیز از طرح‌های کمکی به مالیات سرمایه‌گذاران است یعنی چیزی شبیه به طرح مشوق مشاغل و سرمایه‌گذاری و هم‌چنین نبود سرمایه‌گذارانی که به‌ندرت در مدیریت شرکت دخالت کنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برگزاری 24 مهارت نرم شخصی برای اولین بار در ایران:

«منش» به کمک مدیران ایرانی می آید

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری:

بورس ایده یا همان بازار دارایی فکری فرابورس

ارسال نظر